- Anoniem10 augustus 2025 om 10:10
Hoi lotgenoten, goed nieuws uit de farma industrie! Het hsv2 medicijn abi 5366 heeft positieve berichten gepubliceerd in tussentijdse uitslagen van de fase 1a/1b klinische proeven. Het blijkt dat het medicijn in ern wekelijkse dosis van 350gram de virale uitscheiding met 98% onderdrukt en met 94% de leases onderdrukt. Positief is ook dat er geen bijwerkingen waren waargenomen in de aard die valt onder ernstige bijwerkingen, wat betekend dat dit een fase 2 niet in de weg zal staan. Ze willen dan ook direct door naar fase 2, een versneld traject! Het medicijn is dus veel belovend en zal dus niet alleen zorgen dat je geen uitbraken meer hebt, maar ook het virus bijna niet meer kan overdragen. Abi 5366 is het eerste medicijn na 27 jaar dat heel veel potentie heeft om op de markt te komen, en zal ons leven verbeteren om ons weer onze eigenwaarde terug te geven en te leven zonder uitbraken! Dankzij deze positieve resultaten( die boven verwachting zijn) kan het bedrijf ook investeerders vinden, waardoor voortzetting zeker een feit zal zijn! De noodzaak voor nieuwe medicatie is groot, omdat er jaarlijks duizenden mensen worden besmet en deze ondergeschoven en onderschatte aandoening nodig moet worden aangepakt.
Anoniem10 augustus 2025 om 10:14Nog even een puntje…ze hebben er nog 1 in de pijplijn met goede resultaten, dit is abi1179..
ReagerenAnoniem10 augustus 2025 om 10:21Hoe dit zit met het type hsv1 durf ik niet te zeggen. Hsv2 heeft meer prioriteit, dit omdat type2 meer klachten geeft dan type1 en ook de echte genitale herpes is. Type 1 is ook erg vervelend, maar is van oorsprong het koortslip virus, en steekt geniaal minder vaak de kop op dan type 2. Er zijn meerdere medicijnen in ontwikkeling die ook op hsv 1 gericht zijn. Het liefst zijn we zo snel mogelijk verlost, maar zullen geduld moeten hebben. Maar op de achtergrond mogen we weten dat er hard wordt gewerkt aan betere medicatie, en dat we in de toekomst misschien mogen verder leven zonder last te ondervinden van dit virus.
ReagerenJannie18 augustus 2025 om 22:05Hoi,
Ik heb vorig jaar voor het eerst een vriendje gehad, was toen al 33. Voor mij was alles in die ‘relatie’ nieuw. Ook de seks. Na de eerste keer werd ik ziek en bleek ik herpes te hebben. Ik ben echt 3 weken ontzettend ziek geweest. De huisarts wilde me de eerste week niet zien, dus heeft het (naar mijn idee) langer geduurd dan nodig was want ik kreeg alsnog medicatie. Mijn, inmiddels ex- vriendje heeft mij in die weken er alleen mee laten zitten. Hij zag het als infectie, en niets ernstigs want hij had nergens last van.
Tot nu toe heb ik nog 2x een hele kleine uitbraak gehad. Waarvan de laatste 2 weken geleden (inmiddels slik ik de medicatie dagelijks).
Afgelopen maand was ik aan het date met een hele leuke man. Vorige week dinsdag heb ik hem verteld dat ik besmet ben, en hij reageerde in eerste instantie emotioneel (natte ogen). Daarna vroeg hij of ik hem de tijd wilde geven om hierover na te denken. In de eerste dagen vroeg hij me er veel over, en of hij zeker niet besmet was. We hadden geen seks gehad zodra ik iets merkte. Afgelopen weekend werd het contact steeds minder totdat hij vanmiddag zei dat zijn interesse weg is. Terwijl hij een week geleden nog zei dat het zo goed voelde en leuk was. Bovendien gaf hij aan dat ik altijd alles mocht zeggen, nou nee dus. Ik merk dat ik heel onzeker word hierdoor omdat dit blijvend is.Had ik dit anders moeten aanpakken? Heb ik het te laat gezegd? Of te vroeg?
ReagerenLucia31 augustus 2025 om 20:51Hii Lieve ,
Ik zou graag met je willen sparen om te kunnen kijken of we elkaar kunnen helpen met de trigger punten
ReagerenMan31 augustus 2025 om 22:00Herpes is zwaar klote en zet je leven op zn kop. Als ik eerlijk ben waren mijn eerste herpes jaren erger dan alles wat ik tot dan had meegemaakt. Dus ja je moet er eerlijk over zijn. Je loopt risico. Iedereen is besmet geraakt door iemand zonder symptomen lijkt het. Dus ze hebben recht om het te weten. Hoe kut het ook is. En als ze het dan alsnog willen, rubbertje om. Ze weten niet wat ze overkomt.
ReagerenMan31 augustus 2025 om 22:02Er zijn overigens ook lotgenoten groepen. De hoop op liefde is niet verloren hoor!
ReagerenJannie2 september 2025 om 14:23Hoi,
Reageren
Welke zijn dat dan? Ik kan geen (levende) meer vinden…Jannie2 september 2025 om 14:25Hoi Lucia,
Reageren
Ik zou er ook graag over willen praten…
Hoe doen we dat?Louis16 oktober 2025 om 09:37Dank voor het delen, Anoniem 10 augustus 2025! De tussentijdse resultaten van Assembly Biosciences met ABI-5366 zijn inderdaad interessant: sterke daling van virale shedding, geen ernstige bijwerkingen en een nieuw werkingsmechanisme. Ze mikken op fase 2 in 2026. Dat maakt het zeker veelbelovend – al blijft het nog vroeg onderzoek, dus voorzichtig optimisme is op zijn plaats.
Reageren198918 oktober 2025 om 23:48Even mijn hart luchten… ik heb sinds mijn 18e herpes. Ben nu 36. Bij mijn eerste uitbraak was ik echt doodziek. Mijn seksuele leventje is altijd al een zooitje geweest, dingen doen zonder na te denken. Helemaal op gaan in het moment of met personen in aanraking komen die gewoon niet naar mijn grenzen luisteren. Zoals het gebruiken van condoom, of het moeilijk doen ervan. Ik heb zelden echt serieuze partners dus vertel ook niks over dat ik herpes heb. Ik probeer echt van situaties weg te blijven die mij in moeilijkheden brengen maar toch verval ik vaak in moeilijke situaties. Het is altijd al een groot probleem geweest om goed & normaal met sexuele contacten om te gaan. Als ik geen sex heb denk ik nog wel verstandig na, maar met de sex totaal niet. Ik merk zelf heel vaak als je je grenzen aangeeft over condoom gebruik dat ze vaak niet luisteren of dat ze er zelf totaal niet aan denken.
Reageren
Ik probeer het te voorkomen maar dat lukt mij dus niet altijd. Je zit in de stemming, ze willen je graag.. dan begin ik moeilijk te doen. Of het bij zoenen, pijpen enzo te houden maar ze willen meer. Waardoor ik soms in situatie kom waar ik daarna van wakker lig. Waar ben ik mee bezig, waarom kom ik niet beter voor mijzelf op. Waarom denkt een ander ook niet aan veiligheid. Ik maak me overal druk om maar tijdens de sex denk ik nergens aan. Ik ben bij alles bang, heb ik een uitbraak, zie ik wat, voel ik wat. Dan pak ik de spiegel erbij met zaklamp. Mijn vagina is wel extreem gevoelig en de huid is vrij kwetsbaar, denk bij alles wat ik voel dat ik een uitbraak heb. Ik fiets veel, heb altijd inlegkruisjes in en dat gaat vaak nogal schuren omdat ik vaak uren fiets. Dan zie ik een mini rood vlekje en dan denk ik is dit een uitbraak. Maar wat mij opvalt ik zie eigenlijk nooit echt blaasjes of korstjes. Ik word er onzeker van. Als ik naar foto’s op Google kijk ziet herpes er toch echt anders uit. Zoveel vragen zoveel twijfels. Dit zijn allemaal dingen waar ik mee worstel.Anoniem24 oktober 2025 om 13:09Klopt Louis, maar we kunnen er best vanuit gaan dat nu Pritelevir op de markt komt, ook Abi 5366 snel zal worden ontwikkeld. Laten we hopen dat de artsen Pritelevir ook aan niet immuungecomprimeerde mensen mogen en kunnen gaan voorschrijven. Het zal miljoenen mensen helpen om weer een normaler leven te lijden zonder uitbraken. In ieder geval zijn er genoeg medicijnen in de pijplijn met veel belovende resultaten. Het biedt ons hoop voor de toekomst, en het idee dat we er misschien niet voor altijd mee hoeven rond te lopen…
ReagerenMan27 oktober 2025 om 22:10Dating of casual dating via apps als poisitve singles of Dosipp. Werkt dat voor jullie?
ReagerenBYE27 november 2025 om 23:16Hoi,
Ik heb sinds een half jaar genitale herpes (hsv1). Veel mensen hier zeggen dat je voor seks met een nieuw persoon je het moet vertellen. Bij de GGD zeggen ze dat je nergens toe verplicht bent en eigenlijk ervan uitgaan dat iedereen het al heeft, zeker op latere leeftijd. En dat je het daarom niet hoeft te vertellen. Daarom testen ze er ook niet automatisch op – de meeste mensen hebben t al in hun lichaam.
Ook met de logica dat een persoon met orale hsv1 zonder uitbraak besmettelijker is dan genitaal. Je vraagt toch ook niet aan mensen ‘heb je weleens een koortslip gehad’?.
Tot slot, de meeste mensen krijgen niet eens symptomen als ze t krijgen dus dat speelt ook nog mee. Doordat je het moet vertellen voed je alleen nog maar meer t taboe heb ik t idee. Als t zo normaal is, dan moeten we t ook als normaal behandelen.
Benieuwd hoe jullie hier over denken.
ReagerenBYE27 november 2025 om 23:20Side note: ik heb wellicht makkelijk praten aangezien ik nog geen nieuwe uitbraak heb gehad (denk ik). Wel af en toe wat jeuk, maar geen pijnlijke blaasjes ofzo. Dat telt niet als uitbraak toch?
Dat gevraagd hebbende, buiten uitbraken moet het toch okay zijn om onveilige seks te hebben. Soa’s, ook herpes, horen nou eenmaal bij seks. Als de ander geen condoom wil gebruiken dat accepteert die ook dat risico.
Reageren