Zoeken Vraag het forum

Vraag Herpes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb afgelopen woensdag orale seks ontvangen van een meisje, ze had geen koortslip en ik ook niet. Maar ik ben als de dood om een soa te krijgen oid. Mijn huisarts zegt dat de kans enorm klein is, en dat Herpes alleen een ‘reëele’ kans is, wanneer er een koortslip is.

Dit was niet het geval, maar ik heb een klein rood vlekje op mijn eikel nu. Maar dit heb ik wel eens vaker ivm een krappe voorhuid. Maar nu mijn vraag:

Wanneer het herpes genitalis is, zouden deze rode vlekken dan ook al enorm pijn doen? Het is nu in ieder geval 4 dagen geleden.

7 reacties
    Reageren
    Soif de Vivre

Waarschijnlijk had het gejeukt, wellicht was het een blaasje geworden en met aanraken had het pijn gedaan. Maar ik denk dat je dokter gelijk heeft! De kans is echt heeeeeel nihil. En als je toch de symptomen van hierboven herkent, even naar de dokter om te laten kijken.

Reageren
    John (moderator)

je zult het even moeten afwachten of er blaasjes gaan komen

Reageren
    Anoniem

Dankuwel beiden. Het rode plekje is alweer verdwenen, denk een onschuldig drukplekje.

Reageren
    Anoniem

Afgelopen woensdag was het contact. Nu is het 6 dagen later en ik heb nergens last van. Kan ik er vanuit gaan dat ik geen herpes genitalis heb? Ik lees namelijk hele verschillende dingen online.

Reageren
    John (moderator)

Daar kun je niet zomaar van uitgaan.

Reageren
    Anoniem

Oke. Maar hoelang moet ik dan wachten voordat ik kan concluderen dat ik het niet heb gekregen van deze keer?? Ik kan toch niet altijd rond blijven lopen met die angst

Reageren
    John (moderator)

Nee. Dat hoeft ook niet. Wacht nog 2-3 dagen af.

Reageren
Reageer op: Vraag Herpes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.