- Anna5 maart 2020 om 20:02
Je wondjes gaan snel genezen Evy. Het komt uiteindelijk goed.
In kwam erachter dat ik wratjes had in oktober maar volgens mij had ik ze sinds september tenminste en ik denk dat ik eind juni besmet werd (vermoed ik-wellicht eerder).
ik wil zoo gráág vanaf!
Evy6 maart 2020 om 07:04Hoi Kev,
Ik kan nog niet zien ik had 4 brandplekjes de 2 kleine zijn dicht alleen nog rood maar heb nog 2 grotere brandwonden waar de ook wat grote wratten zaten maar die zijn nog opgezet en open. Kan het nog niet beoordelen. De plekjes die ze zijn vergeten zijn wel aan het uitbreiden helaas, dat betekent ook dat mijn lichaam het virus nog niet onder controle heeft. Is het bij jou nog steeds weg? Hoe lang ben jij ermee bezig geweest?
Anna en Karen, Ik heb sinds oktober ook bezig met dit verhaal. Beetje zuur na mijn lange relatie net vrijgezel met 1 iemand naar bed geweest en krijg je dit gezeik…mijn dokter zei heel nonchalant ja even geen sex tot het weg is maar de meeste mensen komen er na 2 jaar vanaf. Ze hebben echt geen idee hoe klote dit virus is om zelf te hebben. Bij mij hebben 3 artsen erna gekeken en zeiden eerst dat zijn geen GW, heb zelfs een hele discussie gevoerd omdat ik het wel zeker wist. Heb gelijk ook mijn bedpartner gewaarschuwd hoe moeilijk ik dit ook vond om te melden. Die ging naar de dokter en kreeg wel meteen de diagnose. Hij had ook meerdere plekken. Nog steeds met dit verhaal erbij moest ik een discussie voeren met de arts. Zei letterlijk ik constateer 2 vreemde plekjes ik trek als eerste aan de bel mijn bedpartner gaat daarop naar de dokter en krijgt meteen de diagnose en jullie willen nog steeds volhouden dat het geen GW is bij mij, dat kan toch niet??? Nog een andere arts erna laten kijken en ja hoor toch de diagnose GW. Was zo pissig op de andere artsen zo onprofessioneel, zeker met het achtergrond verhaal nog blijven ontkennen. Mijn bedpartner is ondertussen al wel 2,5 week schoon na 3 maanden ermee geworsteld te hebben. Hij heeft waarschijnlijk geluk gehad, 30% van de mensen zijn er binnen 3 maanden vanaf. Ik ben een beetje bang omdat door wat andere klachten in de loop der jaren een twijfel bestaat dat ik misschien imuumstysteem problemen heb dat het een langdurige probleem gaat worden bij mij.
ReagerenKev6 maart 2020 om 08:52Hoi evy laten we snel hopen dat je er snel van af zult komen! Soms heeft het echt vaker een behandeling nodig en ligt ook aan hoe dr behandeling op je huid aanslaat, het is tenslotte een virus die in je huid zit en niet in je weefsels!!! Dus elk behandeling kan anders aanslaan, welke voor een persoon beter werkt
ik heb ze sinds september, aantal plekjes begonnen te komen, ik heb ze direct aan laten stippen 2x nou die plekken gingen weg maar na paar weken kwamen opeens extra plekken voor terug, die heb ik stuk of 4x laten aanstippen, en ik spoel dagelijks met azijn gemengd met water, alle plekjes zijn zo goed als weg volgens mij, heb nog 1 mini plekje over die ik volgende week laat aanstappen, en ik heb nog niks bij gekregen in die 4 weken, op de aangestipte plekjes smeer ik aldara op en die cure ga ik wel afmaken, en heb het hoop dat ze ook weg blijven!
ReagerenAnna6 maart 2020 om 09:55Wat dit aandoening/ziekte met je doet op een psychische vlak is inderdaad onderschat. Het is meer dan “verveelde”. Het neemt enorm veel energie op, het maakt met chagrijnig, triest, boos.
Op dit moment zie ik voor de tweede dag niks. Ik geloof mijn ogen niet en weet echt niet goed meer wat ik moet doen. Elke sensatie die ik voel-elke klein jeuk, elke haartje die groeit maakt me bang dat de wratjes weer aan het groeien zijn!!
het erger vind ik dit system van wachten en niet serieus genomen worden. Dat maakt me extra bezorgt en ik voel me echt alleen en radeloos.
ReagerenKev6 maart 2020 om 10:24Anna het is inderdaad erg vermoeid en echt heel vervelend in de tijd dat we ze hebben, maar gelukkig komen we er ook van af ook al kan dat soms even duren maar dan zijn we er ook van verlost! Probeer positief te denken.
ReagerenKarin6 maart 2020 om 14:48Indd onderschatten de artsen de psychologische gevolgen hiervan. “Even geen seks” 2 jaar is een lange tijd hoor!! Ook zei mijn HA nonchalant “tja hier waarschuw ik jonge meiden altijd voor” terwijl ik het heb opgelopen toen ik veilig seks had. Ik had niks anders kunnen om dit te voorkomen?! Mijn partner heeft trouwens niks dus is waarschijnlijk alleen drager van het virus. Hij is de enige met wie ik afgelopen jaar seks mee heb gehad dus moet haast wel van hem komen.
Ik hoop dat ze wegblijven Anna! Zou zo fijn zijn.
ReagerenMira7 maart 2020 om 00:39Hallo allemaal,
ik ben dinsdag bij de dokter geweest met het vermoeden dat ik enkele gw had. Dit klopte. Heb condyline voorgeschreven gekregen en ben woensdagavond begonnen. Ik vind het lastig om te bepalen of ik genoeg condyline op de wratten doe. Ben bang dat het te weinig is. Ik wil er echt zo snel mogelijk vanaf. Mijn partner en ik willen graag zwanger worden. Ivm de condyline kan dit nu niet.
volgens de arts zag hij inwendig nog niks.
Reageren
M’n partner weet niet ervan en helpt me zelfs met het aanstippen.
ik ben zo bang om mijn zwangerschapswens straks jaren te moeten gaan uitstellen. Dan heb ik nog liever dat ze blijven zitten en dat we gewoon zwanger proberen te worden, maar dan ben ik weer bang dat dit kwaad kan.. ik weet het echt even niet meer en wil niet te lang met condyline hannesen. Over anderhalve week moet ik op controle bij de huisarts, maar ik zie het somber in.. helpKarin7 maart 2020 om 09:59Hoi Mira, vervelend dat je ze hebt opgelopen. Ik zou er met je arts over praten als je over 1,5 week terug gaat. In principe worden de wratten behandeld uit cosmetisch oogpunt en niet omdat het gevaarlijk voor jou is. Ook zou ik er niet teveel condyline op smeren want het is erg agressief spul. Gewoon staafje in potje doen en dan op de wratjes drukken.
ReagerenMira7 maart 2020 om 10:16Dankjewel voor je reactie. Moet ik voor elk wratje opnieuw in de condyline dippen? of is een keer voor alle wratje genoeg? Zometeen de laatste keer voor de eerste ronde. De pijn valt op zich heel erg mee. Niet erger dan een erge aambei om het zo maar te zeggen. Hopelijk kom ik er op deze manier vanaf.
ReagerenMira7 maart 2020 om 10:17Ik zie nu trouwens een foutje in m’n eerste bericht.. mijn partner weet er wel van! Verkeerd getypt!
ReagerenKev7 maart 2020 om 12:00Hoi Mira, ik zal ieder keer een nieuw watten staafje pakken voor elke wrat, en telkens opnieuw eenmalig in dippen voor 1 wrat dus.
ReagerenAnna7 maart 2020 om 19:57il heb een vraag. Ik zie nog steeds geen wratjes maar ik heb veel jeukt. Zal ik “preventief” wat veregen zalf beetje overaal smeren of de wratjes tegen te houden? Is het een goed idee??
bedankt.
ReagerenJohn (moderator)
7 maart 2020 om 20:16NEE !!!!!!
Reageren
Dit mag je alleen maar op de wratjes gebruiken.Kev7 maart 2020 om 20:38Anna het kan ook jeuken omdat je dagen ervoor de crème hebt gebruikt, en niet perse omdat de wratten terug komen.
ReagerenAnna7 maart 2020 om 20:49