- Anoniem29 december 2015 om 18:21
Hi allemaal,
Ik hoop dat misschien iemand dezelfde ervaring heeft als ik.Een tijdje geleden had ik last van jeuk en roodheid van mijn vagina. Er waren ook een aantal witte “buitjes” te herkennen. De symptomen leken heel erg op een schimmelinfectie. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest en kwam terecht bij een vervangende huisarts. Zij gaf aan dat het een schimmelinfectie kon zijn en dat het zeker niet leek op herpes (ik had geen pijn, geen blaasjes/zweertjes). Ze zei echter ineens dat het wel genitale wratten konden zijn. Ik kreeg daarom Condyline voorgeschreven en vervolgens zei ze dat ik daarover meer informatie kon vinden op internet. Ik vond dit heel raar maar ben daarmee maar naar huis gegaan. Vervolgens op internet vanalles gelezen over genitale wratten; wat ik had leek daar absoluut niet op. Maar goed, ik vertrouwde op de huisarts en begon Condyline te gebruiken. Na 1,5 dag dit middel te hebben gebruikt kreeg ik hier heel veel last van (deed veel pijn) en heb daarom nogmaals de vervangende huisarts gebeld. Ik gaf aan hoe het er nu uitzag en wat voor reactie ik had op de Condyline. Haar reactie was: “Oke, misschien was het dan toch een normale infectie. Maar het kan geen kwaad om de kuur – tot aan de rustdagen – af te maken”. Misschien stom, maar vervolgens heb ik de Condyline nog 1,5 dag gebruikt. In totaal was ik dus 3 dagen verder (6x Condyline) en toen was de pijn niet meer te houden; ik had helemaal kapotte huid, alles was gezwollen en ik kreeg veel zweertjes. Omdat ik zo veel pijn had ben ik die dag naar de huisartsenpost gegaan. De arts die me behandelde schrok van wat ze aantrof en gaf aan dat er absoluut geen sprake was van genitale wratten. Ze zei dat het nu moeilijk meer was vast te stellen maar dat de symptomen die ik nu had leken op herpes genitalis en dat ik me na het weekend kon laten testen bij de huisarts. Ik kreeg zware pijnstillers mee naar huis. Toen ik vervolgens weer de vervangende huisarts belde zei ze dat het sowieso geen herpes was en ik ben hier verder dus ook niet meer op getest. Direct nadat ik gestopt was met de Condyline begon alles te genezen en na ongeveer een week was ik weer de “oude”. Nog steeds zijn er wel littekens te zien.
Wat ik nu vervelend vind is dat ik nooit uitsluitsel heb gekregen over het feit of ik herpes genitalis heb of niet. Voordat ik Condyline ging gebruiken had ik slechts last van roodheid en jeuk en er waren 2 “zachte” witte “buitjes” te zien. Ik had totaal geen pijn! Na 1,5 dag gebruik van Condyline kreeg ik pas pijn en pas later last van zweertjes en pijn bij het plassen.
Graag zou ik van mensen ervaringen horen over het gebruik van Condyline en/of van mensen die ooit herpes hebben gehad. Denken jullie dat ik herpes heb? Ik ben nog naar de GGD geweest, maar zij zeggen me hierop niet te kunnen testen en dat ik moet afwachten. Ik heb echter net een vriend en wil het hem niet onnodig hoeven te vertellen. Ik zit er alleen behoorlijk mee….
1 reactieReagerenJohn (moderator)
29 december 2015 om 22:02Het is achteraf helaas niet mogelijk om te zeggen wat het was….maar het leek toch meer op een gewone infectie.
Reageren
Nogal wat klungelig van die vervangende huisarts……en testen heeft nu inderdaad geen zin. Dat is een heel vervelende situatie.