- Karin28 februari 2020 om 21:31
Gelukkig dat het mee viel en fijn dat je je ervaring met ons deelt. Ik kon er echt nergens ook maar een ervaring over vinden.. Ik kende die zalf ook niet inderdaad en moet volgende week beginnen. De plek die aangestipt is jeukt wel heel erg vandaag! Neem aan dat dit normaal is aangezien de huid aan het herstellen is?!
Evy28 februari 2020 om 23:23Hoi Karin,
Als ze het goed hebben gedaan krijg je een blaar onder de wratjes dat kan het jeukende gevoel geven. Na +/- 2 a 3 weken zou je resultaat moeten zien van de behandeling. Als de huid open gaat zou ik wachten met de creme tot de huid weer dicht zit tenzij je dokter anders heeft aangeraden.
De dingen die ik heb geprobeerd zijn;
-condyline, wartec, appelazijn, veregen, bevriezen en dan nu wegbranden. Aldara ben ik even mee begonnen heftig spul en zal ik straks mee verder gaan ter preventie als ik de volledige 8 weken kan volhouden behoorlijk wat bijwerken krijg ik ervan.
Verschrikkelijkste reactie heb ik gekregen met veregen. Bij de huisartsenpost beland branden als een hel onder, dat was pas na 3 weken heftige reactie erop gekregen. Wist niet waar ik het zoeken moest van de pijn. Nu meldt ik er wel bij dat ik wat gevoeliger ben voor medicatie dan een gemiddeld iemand en dat dit niet voor iedereen zal zijn.
Jouw zalf ken ik niet en ik heb mij suf gegoogled voor alle info en behandelopties over dit rot virus. Ben benieuwd hoe je ervaring is. Geduld is een schone zaak helaas met dit. Zet hem op!
ReagerenEvy29 februari 2020 om 01:02Anna wat heeft de arts gezegd over de wond nazorg van het wegbranden? Ze hebben tegen mij niets gezegd en ben het vergeten te vragen. Doucheregels en wondzorg?
ReagerenAnna29 februari 2020 om 09:36Wat fijn Evy!!
preventief aldara smeren begrijp ik niet zo goed. De bedoeling is dat je het enkel op de wratjes smeert. Waar ga je het kunnen smeren? I heb dit advies niet gekregen. ?
ReagerenEvt29 februari 2020 om 10:59Hoi Anna,
Op de plekken waar de wratjes hebben gezeten, omdat ze terug kunnen keren. aldara versterkt je imuumsysteem tegen het virus waardoor er minder kans is op recidive. En verder zo gezond mogelijk leven niet roken en zo min mogelijk alcohol.
- Sorry dat ik het nogmaals vraag maar wat hebben ze tegen jou gezegd over wondverzorging en doucheregels?
Kev29 februari 2020 om 11:12Hoi evy als je er al een lange tijd geen last meer hebt van de wratten dan hoef je je toch ook geen zorgen meer te maken dat ze terug komen, tenzij je opnieuw besmet raakt door een ander persoon.
ReagerenEvy29 februari 2020 om 12:26Hallo Kev, daar zijn ze nog niet over uit. bij de een keert het zich niet meer terug bij de ander wel bijvoorbeeld als je weerstand minder is. Bij sommige is het virus jaren lang slapend en kan het ineens weer de kop opsteken als je weerstand dropt. Wetenschappers weten nog maar weinig hoe het hpv virus precies werkt. De ene zegt dat je het kwijt kunt raken en een andere site zegt bijv. weer dat het virus bij je blijft alleen slapend is doordat je imuumsysteem het onder controle houdt.
ReagerenKev29 februari 2020 om 12:59Ik denk niet helemaal dat dat waar is dat ze iedere keer terugkomen als je weerstand laag is, dat betekend dus dat je de hele ellende weer opnieuw krijgt bij een griepje,
tenslotte ken ik iemand die ze aantal keer heeft laten behandelen en is er al ruim 5 jaar van af, en in die tussen tijd is vast ook je weerstand omlaag gegaan, mijn arts heeft ook aangeven als je er een lange tijd ervan af bent, ben je er ook van af tenzij je dus opnieuw besmet raakt, en er is wel een kans dat je het heel lang behoud maar dat gaat dan om zeldzame gevallen.
ReagerenEvy29 februari 2020 om 13:20Kev ik hoop dat je gelijk hebt, de info die ik tegen kwam op sites spraken elkaar tegen of je wel of niet van hpv echt af kunt komen. Het is een puzzel die je imuumsysteem moet gaan begrijpen en bij de een zal dat beter gaan als bij de ander. Gelukkig komen de meeste mensen er wel van af of blijft het onder controle in hun lijf.
ReagerenKev29 februari 2020 om 13:24Klopt evy het is ook echt een puzzel, maar gelukkig hebben we de Gardasil Vaccin nog, mochten ze vaak terug gaan komen, dan zouden we de Gardasil vaccin kunnen nemen, en dat zorgt er in ieder geval voor dat de wratten niet meer komen! de 3 vaccins die je moet nemen dan.
ReagerenKarin29 februari 2020 om 14:01Evy ik vind het ook jammer indd dat ze nog niet veel weten. Ik heb zoveel opgezocht ook en ze spreken elkaar allemaal tegen terwijl best veel mensen dit dus krijgen. Een van de redenen waardoor je veilig seks hebt met iemand en dan loop je het alsnog op. Ik snap ook sowieso niet waarom Gardasil niet in standaard rijksprogramma zit. Ik heb die andere van HPV wel gehad toen ik 14 was maar die blijkt daar dus niet tegen te helpen.
ReagerenKev29 februari 2020 om 16:04Nou laten we maar hopen dat wij wel bij de meeste horen die ervan af komen!
ik ga over 1 week een afspraak maken voor controle, bij mij zijn ze eigenlijk zo goed als weg, door aantal keer te laten behandelen met stikstof, ik smeer er nu aldara op.
ik heb goede hoop dat ze weg blijven.
ReagerenAnna29 februari 2020 om 18:55Ik heb geen specific advies gekregen ivm wondverzorging en douchgels. De enige wat ik kreeg is;
1. Je mag ermee douchen ( toen ik vroeg of ik het droog moet houden)
2. Dat in het begin krijg ik korstjes. Ik moet even afwachten.
ik heb nu geen wondjes meer (dag 6) maar wat ik kreeg een beetje jeuk en ik ben heel bezorgt over. Betekend het dat de wratjes weer terug komen??
ik heb geen aldara (was voor me nooit voorgeschreven) maar wel veregen 10 zalf.
ze hebben niet hetzelfde werkstofje maar de manier van werken is (begrijp ik) hetzelfde. Dat ook veroorzaakt een irritatie die je weerstand prikkelt om de virus op te ruimen.
aan wie kan ik dat vragen? De HA is als goed als waardeloos eerlijk gezegd. Ik heb een telefoon afspraak met de dermatoloog over 2 1/2 weken. Kan ik zo lang wachten?ik voel me beetje alleen in dit process.
ReagerenKev29 februari 2020 om 20:13Hoi Anna, de crèmes hebben eindstand ongeveer dezelfde werking inderdaad.
dat je jeuk krijgt dat kan gewoon komen door het herstellen van de huid.
ReagerenEvy1 maart 2020 om 00:35Gardasil willen de meeste artsen niet geven aan mensen die al besmet zijn met hpv omdat het niet bewezen is geacht dat het genitaile wratten kan genezen.
Dank je wel Anne voor je reactie. Het jeuken kan inderdaad ook zijn dat je huid herstelt, maar ik snap je ongerustheid. Psychisch wordt je er helemaal gek van elk jeukje of bobbeltje ga je denken is het iets. Het is echt frustrerend dat de wachttijden zo lang zijn heb 2,5 maand moeten wachten voor ik terecht kon bij de gynaecoloog. Ik mag nu over 6 weken op controle komen dan kunnen ze pas zeggen of de behandeling effectief is geweest. Artsen zijn er vrij laconiek omdat GW niet schadelijk is voor de gezondheid, maar ze zien niet wat het psychisch doet met hun patiënten om het te hebben.
daarstraks heb ik voor het eerst gekeken maar ik denk dat ze bij mij 2 plekjes zijn vergeten mee te pakken, maar wie weet beeld ik het mij in hoop ik dan maar.
Karin ik heb het ook gewoon gekregen ondanks veilig met condoom extra zuur voelt het dan. Alleen huid op huid contact of besmette handdoek, wcbril ofiets is al voldoende mijn gynaecoloog zei ook het is eigenlijk geen soa en zoveel mensen dragen het virus bij zich. 1 op de 100 krijgt GW meeste mensen merken niets van de besmetting en kunnen het jaren bij zich dragen en andere besmetten zonder het te weten.
Reageren