Zoeken Vraag het forum

Veregen en Gardasil 9

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Downano

Beste iedereen,
    Ik ben 26j – België – en zit nu 4/5 weken met GW. Ik heb ze onmiddellijk ontdekt omdat deze helaas heel pijnlijk in mijn vagina groeien. Zowel op elke lip, aan de ingang van de vagina als op de clitoris. Ik ben onmiddellijk naar een gynaecoloog geweest ondertussen nu al elke week omdat ik de laatste 1,5week lig te huilen van de pijn. De veregen maakt sommige wratten tot korsten die dan enorm pijnlijk zijn maar het jammere is dat als deze er netjes afvalt er gewoon nieuwe en nieuwe en nieuwe bijkomen. Ik laat morgen mijn 1e vaccinatie zetten van Gardasil 9 en ga elke dag 2x in een zitbadje met Isobetadine voor gynaecologie (geen normale dus). Het probleem is nu gewoon dat ik zo niet kan werken, ik heb een zittende job en ik zit echt als een zwangere vrouw met tranen in de ogen als ik op een stoel zit. Voor de pijn heb ik Xclodaine gel en normale paracetamol en ibuprofen. En ik smeer 2x dag ook normale Vaseline want Veregen valt mijn huid echt erg aan. Mijn gynaecoloog raad echter een andere behandeling af… Wat is jullie mening, tips? Rekening houden dat het echt niet zomaar rond de intieme delen zijn maar er in (auw auw auw!)

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Erg vervelend. En ik neem aan dat de gynaecoloog ook zijn beste doet (al snap ik niet het nut van het op jouw leeftijd nog vaccineren tegen HPV virus met Gardasil). De gangbare therapeutische mogelijkheden (behalve niks doen, pijnstilling): Stikstof behandeling (onder verdoving?), elektro excisie (onder verdoving), aanstippen met een nog heftiger goedje (als groene thee zalf): Podofylline collodium/ vloeistof (aan te stippen 1x/wk bv door de gynaecoloog). Maar ik neem aan dat je gynaecoloog dat ook weet…

Bijsluitertekst:
    ” Collodium 5%, 20% en 25%: 1×/week door de arts aan te brengen, zo nodig gedurende 3–6 weken. Na 1–4 uur de collodium afwassen met water en zeep of met alcohol. Na 4 weken eventueel de applicatietijd verlengen tot 6 uur. Collodium 20% en 25%: max. 0,5 ml/keer aanbrengen en max. 10 cm²/keer behandelen. Bij behandeling van grote oppervlakken (> 10 cm²) alleen de collodium 5% gebruiken”

Reageren
Reageer op: Veregen en Gardasil 9
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.