- Anoniem0.223 november 2021 om 10:39
1. Als de wratten helemaal weg zijn mag ik dan seks hebben zonder condoom?
2.Ook heb ik gehoord dat je niet gevingerd mag worden kan dit wel bijvoorbeeld met een handschoen als je die wratten nog wel hebt?
3. Als mijn vriend de hpv vaccinatie neemt is de kans dan kleiner dat hij besmet raakt?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 november 2021 om 12:49Vraag 1.
In principe kan dat. Maar als de wratten weg zijn is het virus nog steeds niet weg. Het zal dan alleen veel minder actief zijn waardfoor de kans op besmetting wel heel erg klein isVraag 2.
Ik zie zo niet waarom dart dan niet zou mogenVraag 3.
Reageren
Dat antwoord is jaAliasalias24 november 2021 om 22:092. Waarom mag dat niet? ( Vingeren)?
ReagerenKarin13 december 2021 om 22:05Volgens mij mag vingeren wel, maar als je eerst jezelf aanraakt daar beneden en dan je partner kan je het natuurlijk wel overdragen. Al is de kans kleiner dan wanneer je onbeschermde seks hebt.
Ik zou zelf zeker 3 maanden wachten met seks nadat alles weg is. Mijn gyn zei dat er nog virus kan achterblijven op de huid, ook als de wratjes zijn verdwenen. Pas als er 3 maanden niets meer verschijnt, gaat hij er vanuit dat je niet meer besmettelijk bent. Op sommige sites lees ik zelfs 6 maanden.
Beter even rustig aan doen dan dat je een situatie krijgt waarin je elkaar over en weer blijft besmetten.
Reageren