Zoeken Vraag het forum

Zouden dit genitale wratten kunnen zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Het kunnen nieuwe wratjes zijn. Ga beter naar de huisarts voor een andere behandeling

Anoniempje

Ik ben gewoon bang dat het een syfilis zweer zou kunnen zijn, maar dat zou jij hier uitsluiten?

Reageren
    John (moderator)

Daar lijkt het niet op

Reageren
    Anoniempje

Oef, waarschijnlijk dan ook geen herpes?

Reageren
    John (moderator)

Ook daar lijkt het niet op

Reageren
    Alias

Het lijkt eerder op beschadigd huid wat donkerder is geworden door het azijn hele tijd erop te hebben gehouden.

kan wegtrekken in 2/3 weken.

Reageren
    Jopie

En wat was het volgens dok?

Reageren
    Sarah

Hallo anoniempje,

Heeft de arts gezegd dat het genitaliën wratten zijn?

Reageren
    Anoniempje

Hoi Sarah,

Ja waren effectief genitale wratten 🙁 . Inmiddels al laten uitvriezen, aldara creme gebruikt en momenteel gebruik ik veregen. Op de zalfjes reageert mijn huid echter niet goed :/ . Veel jeuk en er komen kleine wondjes van. Ik zal er maar van uit gaan dat het ooit vanzelf weg zal trekken zoals ik her en der lees 🙁

Reageren
    rob

zijn gewoon wratten en zijn niet gevaarlijk maar als er last van heb kan je ze weg laten branden

ben bij huisarst geweest en die vertelde me dat

Reageren
    ano

Naja ‘gewoon’ is een groot woord. Het is gewoon een SOA door het HPV virus 6 of 11.
    Zeer besmettelijk ook.

De wratten kunnen weg gaan uit zichzelf, terug komen op latere leeftijd of er altijd last van blijven houden.
    Het vaccin bied bescherming maar geen garantie dat als je al besmet bent het dan over gaat want daar is het vaccin niet voor bedoeld.

In de regel is het beter om ze te behandelen want door het scheren kan je ze verspreiden wat complicaties kunnen gaan geven.

Reageren
    Lana123

Hoi John,

Ik heb zelf genitale wratten. Zou ik als ik iemand pijp dit zo door kunnen geven ? Krijgt diegene dan genitale wratten op de penis? Hoe groot is deze kans?

Reageren
    John (moderator)

Alleen is die in contact komt met de gen. wratten

Reageren
    Lana123

Hoi John,

Bedankt voor je antwoord. Als iemand mij beft terwijl ik het HPV virus heb maar op dat moment geen wratten is het dan overdraagbaar? Kun je bij beffen die wratten in je mond krijgen of dan via mond naar de penis?

Als iemand mij vingert en daarna zijn handen wast of ontsmet is het dan overdraagbaar?

Gr Lana

Reageren
    John (moderator)

Vraag 1 Ja
    Vraag 2 Ja, maar de kans is klein
    Vraag 3 Nee

Reageren
Reageer op: Zouden dit genitale wratten kunnen zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.