Zoeken Vraag het forum

Zouden dit genitale wratten kunnen zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje

Hallo,

Ik heb al lange tijd bultjes bij de schaamstreek op mijn penis. Volgens mij zijn het wondjes van mij te snijden tijdens het scheren, maar ik begin nu meer en meer te twijfelen of het geen genitale wratten zouden kunnen zijn. Ik heb deze bultjes al zeer lang, maar het verergert af en toe door te “haperen” met mijn scheermesje.

Graag foto verwijderen na antwoord aub.

Bijlagen:
    29 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er lijken toch wratjes bij te zijn. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Anoniempje

Voorlopig dus best seks met condoom veronderstel ik? Of helemaal geen seks?

Reageren
    Anoniempje

Zou het trouwens niet kunnen gaan om scheerbultjes? Dat was het antwoord waarop ik gehoopt had :/

Reageren
    John (moderator)

Er zijn bultjes bij die toch op wratjes lijken…
    Dus eerst naar de huisarts en beter maar even wachten met seks…

Reageren
    Anoniempje

Ik lees dat dit veroorzaakt wordt door het HPV-virus. Kan ik genitale wratten krijgen van iemand die geen genitale wratten heeft, maar wel dit virus. Bvb door iemand met HPV te beffen?

Dank voor je antwoord.

Reageren
    John (moderator)

Ja dat zou kunnen. Maar van beffen krijg je ze dan niet in de schaamstreek

Reageren
    Anoniempje

Maar gewoon seks met iemand die HPV heeft, maar geen wratten heeft. Dat zou ook kunnen ?

Reageren
    John (moderator)

Ja, in principe is dat mogelijk. Maar de kans is niet zo heel groot

Reageren
    Anoniempje

Ik heb volgende week al een afspraak om de wratjes weg te vriezen. Ben ik daarna nog besmettelijk?

Reageren
    Alias

Ik zal nog eerst even wachten tot dat alles weg is, en dan aantal maandjes wachten of je niks meer bij krijgt, daarna ben je niet meer besmettelijk

Reageren
    John (moderator)

Als ze helemaal weg zijn, is de kans nagenoeg nihil

Reageren
    Anoniempje

“Als ze helemaal weg zijn, is de kans nagenoeg nihil”

De kans is dan nihil dat ze dan terugkomen, of dat ik nog iemand kan besmetten?

Zit het gevaar vooral in het “vergeten” verwijderen van wratjes die bijna niet te zien zijn waardoor het weer de kans krijgt zich verder uit te breiden? Eens volledig uitgeroeid, weinig kans om nog terug te komen?

Reageren
    John (moderator)

Dat je iemand kunt besmetten. Ofschoon het niet helemaal is uitgesloten

Reageren
    Anoniempje

Hallo,

Zie nieuwe afbeelding. Rode cirkels zijn er vrij recent bij gekomen. Zijn dit nieuwe genitale wratten of moet ik me om iets anders zorgen maken?

Ik moet zeggen dat ik nu al enige tijd de wratjes probeer te bestrijden met appelciderazijn zoals ik hier op het forum gelezen heb. De voorbije 2-3 dagen heb ik nu ’s nachts geslapen met een in azijn gedrenkt watje rond de te bestrijden zone. Kan het ook beschadigde huid zijn?

Reageren
Reageer op: Zouden dit genitale wratten kunnen zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.