- hopeloze ellende26 juni 2018 om 19:36
hallo mense,
ben een jongen man 21 jaar oud, ik heb al 4 jaar last van genitalen wratten. zalfjes werken niet, home remedie`s werken niet. en naar de dermataloog is verspilling van mijn tijd.
ik heb veel last van deze aandoening(van onzekerheid tot aan depressie), waarvan ik maar het idee heb dat er weinig mee gedaan word. geen behandelingen die echt helpen, en het is slecht bespreekbaar.
ik vroeg me af hoe andere mense met deze ziekte omgaan? lukt het jullie een relatie te krijgen? hoe gaan jullie om met jullie behoeftes? die door deze ziekte niet vervult kunnen worden? en zoeken jullie ook naar contact met mense met de zelfde aandoening?
alvast bedankt groet kevin.
10 reactiesReagerenKatinka26 juni 2018 om 21:42Hey!
Wat erg om te horen dat je door die genitale wratten in een depressie bent gekomen! Je denkt dat je geen relatie kan krijgen omwille van dat, dus ik raad jou aan om met een <b><i>psycholoog</i></b> te praten voordat je emotionele status erger wordt. Als je een verzekering hebt, moet je je niet zorgen maken over geld.
En trouwens, je vindt zeker een vriend(in)! Genoeg vissen schat!
Hoe dan ook, je zegt zelf dat al die zalfjes niet werken. Dat moet zeer irritant zijn voor jou, dat snap ik.
Maar nu vraag ik aan jou, om toch even mijn manier te gebruiken.
Geloof mij maar, je komt er heel snel van af als u luistert naar mij.
Uw opties:
- <h4>Podophylline: Dit is een etsende, dus bijtende, vloeistof. Je mag het zelf aanbrengen, maar uw huisarts doet het beter. (Hij mag ook een sterker middel gebruiken.)</h4>
- Bevriezen met stikstof: Gewoon aan de huisarts vragen, zeer simpel.
- <h4>Elektro-Kauterisator: Een soort snijbrandertje, zeer vervelend, maar ZEER effectieve behandeling 🙂</h4>
Dus wees niet verlegen en doe alles wat je hiervan kan verlossen, je vindt wel een relatie of je dat hebt of niet… het is niet alsof je ebola hebt he schat.
Heel veel succes en indien er nog vragen zijn, ik ben hier altijd! Ga jij maar eens goed nadenken over wat ik U heb vertelt en daarna eens lekker uw popcorn en Netflix pakken. Je maakt hier een groot drama van, just relax xo.
Reageren~ Katinka out
John (moderator)
26 juni 2018 om 23:48Waarom is de dermatoloog verspilling van je tijd? Er zijn toch middelen en manieren waarmee je ze weg kunt krijgen
ReagerenMan 3027 juni 2018 om 00:42hee katinka,
ben je d’r zelf ondertussen van genezen dan? Of krijg je ze nog weleens terug?
ik kan me eigen wel een beetje inleven in het geen wat Kevin hierboven zegt! Het is namelijk best wel een dingetje vooral op z’n jonge leeftijd! Maar indd wat je zegt geef de moed niet op en ga niet bij de pakken neer zitten! We staan er op dit forum niet alleen voor!
ReagerenKatinka27 juni 2018 om 03:00Hey,
@Man30:
Helaas, ze komen inderdaad terug! Ik zelf heb geen genitale wratten maar mijn man wel.
Trouwens, 90 procent van de mensen hebben geen genitale wratten meer na 2 jaar.Ik zelf ben een nefroloog en geen huisarts, maar ik weet heel veel van SOA’s. Mijn man ging naar de dermatoloog en heeft daar elektrocoagulatie uitgevoerd. Dat is dus een elektrisch naaldje die dan de wrat verwijdert. Je kunt het ook bij de huisarts laten doen maar meestal sturen ze je door naar een dermatoloog. Kevin zal er zeker vanaf geraken, noteer mijn woorden 🙂
Mijn man heeft het snel laten behandelen en guess what…. hij heeft het al 2.5 jaar niet meer. Fantastisch toch? En indien ze terugkomen kan hij ze snel weer laten verwijderen. 🙂
Reageren~ Katinka out
Cure.27 juni 2018 om 13:24Beste onbekende mede genitale wratten owner.
Ik heb toen ik 19 was genitale wratten gekregen en we zijn 5jaar verder. Ongv twee jaar terug vond ik iets op t internet waarvan mijn huisarts niet eens wist dat t er was(loser). Ik heb zelf 420 euro moeten betalen voor Gardasil 9. Vriend… Ik heb zero last van genitale wratten, mijn dick ziet er weer gezond uit. Ik kreeg wel fibroompjes rond mijn sacht waardoor ik in paniek raakte want de doktor zei dat t niks was en had t aangestipt maar t ging niet weg. Dus ik heb met mijn nagel de fibroompjes uit mijn huid gehaald(deed pijn maar je was de moeite 100% waard). Ik heb zelf ook in een depressie gezeten. Ookal ben je breed, heb je een mooie kop en ben je slim, genitale wratten maakt jou klein en laat je voelen alsof je niks meer bent. Er is nog hoop. Onderzoek even de gardasil en andere vaccinatie voor HPV veroorzakende types. Ik heb nu een relatie van 2 jaar en ze weet t ook. Maar ze heeft er schijt aan omdat haar hart bij mij ligt, vergeet dat niet.
Tip voor jou ook:
-Eet gezond
-Niet roken/blowen/alcohol
-Voldoende nachtrust
-Gardasil vaccinatie,geen grap.
Succes bro, ze zullen weggaan.
ReagerenJupke,27 juni 2018 om 14:58@ cure,….Hallo beste,
Ik heb ook GW en ben ook haastig opzoek naar het medicijn!
Gardasil 9 heb jij genomen in de tijd dat je al GW had zeg je, ik wil het ook gaan proberen als het zou helpen. Gardasil 9 is eigenlijk een middel wat je injecteerd voordat je besmet bent, waarvan had je gehoord dat het ook werkt tijdens een besmetting….of had je het erop gegokt, wat ik wel kan begrijpen.Gr,
Reagerenhopeloze ellende27 juni 2018 om 22:07hallo,
ten eerste bedankt voor alle mooie berichten!! katinka het is niet dat ik geen relatie kan krijgen. het is meer dat ik niet kan leven, met het feit dat ik iemand deze ziekte zou kunnen geven.
en het psycholoog gedeelte, ik loop al sinds mijn 12e in de psychologie en de zorg. en heb er veel baad bij gehad. heb dit onderwerp ook met de psycholoog besproken maar kon er niet veel mee doen. de depressie van de genitale wratten is sinds een jaar wel sterk afgenomen(weinig totgeen last). dit heeft te maken met het feit dat ik het de eerste 3 jaar voor me eigen heb gehouden.
- <h4>Podophylline: Dit is een etsende, dus bijtende, vloeistof. Je mag het zelf aanbrengen, maar uw huisarts doet het beter. (Hij mag ook een sterker middel gebruiken.)</h4>
- Bevriezen met stikstof: Gewoon aan de huisarts vragen, zeer simpel.
- <h4>Elektro-Kauterisator: Een soort snijbrandertje, zeer vervelend, maar ZEER effectieve behandeling ?</h4>
deze optie`s ga ik uiteraard allemaal even uitproberen bedankt alvast!!
tandor,
de dermatalog is verspilling van mijn tijd(zo als de docter mij dat zij) omdat het er zo veel zijn. zou ik operatie onder gaan word het een slacht veld van littekens.
katinka,
volgens de docter kan dat dus niet vanwege de hoeveelheid.
cure,
hoe werkt die vaccinatie? moet je eerst wrat vrij zijn? of kan je hem gelijk laten zetten en trekt het dan weg?
allemaal bedankt voor de steun en de leuke berichten!!! ik ga hier zekerwat mee doen hou jullie op de hoogte!!
groet kevin.
ReagerenJupke,1 juli 2018 om 15:48@ Cure,
Beste, kan jij mij infomeren hoe ik dit vaccin Gardasil 9 kan krijgen?
En wie deze spuit kan zetten?
Gaat het via de huisdokter of via een andere route?Zeer bedank beste Cure
ReagerenJohn (moderator)
1 juli 2018 om 16:45Dat kan via de huisarts of de GGD
ReagerenHavana12 juli 2018 om 18:18Ik begrijp je ontzettend goed!!!! Ook ik heb er al ruim 4 jaar last van. Allerlei behandelingen gehad en het blijft terug komen. Niet heel ernstig, maar toch. Een paar maanden geleden zei de huisarts dat ik genezen was en nu zit er weer een plekje. Ik word er moedeloos van. Ik voel me ook erg depressief en ben bang nooit meer iemand te vinden die een relatie met mij zal willen aangaan. Nooit meer zonder nadenken genieten van seksualiteit. Ik word er verdrietig van, want hoe vertel je dit aan iemand. Hoe?? Ik kan echt zeggen dat mijn kwaliteit van leven drastisch gedaald is. Ik kan je niet helpen door aan te geven wat je eraan kunt doen, maar wel door te zeggen; je bent niet alleen. En wat ontzettend klote voor je! Ik leef met je mee!
Reageren