- Anoniem3 december 2014 om 20:26
nu 2 weken geleden heb ik seks gehad met een meisje, alles ging veilig tot het einde ik heb ongeveer 1 minuut onbeschermd seks gehad doordat de condoom was geknapt, nu heb ik pijn in me onderbuik en ben heel bang voor hiv, ik zag symptomen zoals koorts, ik voel me wel een beetje warm, ik ben nu heel bang ik kan bijna niet slapen denk de hele dag eraan, ook heb ik hoofdpijn en voel ik me paniekerig
wat ik erbij wil vertellen is dat ik chronische hyperventilatie heb, ik weet niet of dat iets er mee te maken heeft maar toch wou ik het erbij vermelden.
de pijn is niet hevig alleen wel aanwezig als ik er vooral aan denk
als er al klachten zijn is de hiv dan al na 2 weken op te sporen.
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 december 2014 om 21:01Op de allereerste plaats, is de kans op een HIV besmetting bij heteroseksuele contacten wel heel erg klein. Tenzij het meisje tot de risicogroep zou behoren of ze contacten heeft met mensen uit de risicogroep. En dat is niet zo voor de hand liggend denk ik. Een andere soa kan natuurlijk wel heel makkelijk.
Reageren
De andere klachten die je nu hebt zouden wel eens met hyperventilatie te maken kunnen hebben. Je bent nu natuurlijk wat gestrest waardoor je sneller gaat hyperventileren. Je kunt naar je huisarts gaan voor een soa test.Anoniem3 december 2014 om 23:55dankje voor je reactie, kan hiv naar 2 weken al worden getest, ik heb 20 december pas bij het ggd een afspraak, ik wou deze week alvast een soa test doen bij de dokter omdat het te lang duurt bij het ggd.
ReagerenJohn (moderator)
4 december 2014 om 00:23Voor HIV geldt dat pas na 3 maanden 100% zeker vast te stellen is of je al dan niet besmet bent. De nieuwe generaties tests zijn bij 6 weken echter al betrouwbaar.
Dat wil niet zeggen dat niet eerder getest zou kunnen worden. Als je denkt klachten te hebben die door een HIV besmetting veroorzaakt zouden kunnen zijn is eerder testen sowieso aangebracht.
Dus ga inderdaad naar je huisarts. Dan weet je in ieder geval of er sprake is van andere soa’s. HIV wordt dan sowiesao ook getest bij een algemene soatest. De uiteindelijke HIV test kun je dan herhalen over 10 weken ongeveer.Maar zoals gezegd: ik acht de kans op een HIV besmetting dus echt uiterst klein en niet erg waarschijnlijk.
ReagerenAnoniem4 december 2014 om 21:59oke, dus als er klachten zijn moet dat ook eerder uit de test komen.
ik dacht maandag bij de huisarts 2 weken daarna heb ik een bij de ggd staan.
20 december is het 4 weken, na die 4 weken nog 2 weken en dat is het bijna 100% zeker?
pff duurt echt lang zijn er geen testen die na 4 weken al 100% betrouwbaarheid geven.
ReagerenJohn (moderator)
4 december 2014 om 23:31Als er al klachten zijn komt dat er inderdaad eerder uit.
Reageren
Eerdere tests zijn er helaas niet. Je zult het dus even moeten uitzingen. Maar ik zou me daar maar niet zo druk over maken.Anoniem16 januari 2015 om 03:41Hallo,
Heb bij 4,5 week de test gedaan sneltest hiv was negatief net zoals de bloed test van soa en hiv dus uitslagen waren goed van de vrouw van het GGD hoefde ik me niet opnieuw te laten testen, terwijl het pas na 3 maanden zeker is, ik heb voor de rest geen klachten nu.
Moet ik me opnieuw laten testen?
ReagerenJohn (moderator)
16 januari 2015 om 10:47De testen die tegenwoordig gebruikt worden zijn bij 4 weken voor 98,9% betrouwbaar wat HIV betreft. Voor de andere soa’s nog eerder. De algemene regel zegt dat na 3 maanden met zekerheid kan worden vastgesteld dat er wel of geen sprake is van een HIV infectie. Het is ook afhankelijk van het seksueel contact dat je hebt gehad. Als je bij de groep met een laag risico zit, is opnieuw testen doorgaans niet nodig. Als je twijfels blijft houden en voor je eigen gemoedsrust zou je je dus bij 3 maanden opnieuw kunnen laten testen.
ReagerenAnoniem13 april 2016 om 22:11ik had 2 maand en 2 weken voor mijn hiv test seks gehad met een prostituee uit hongarije. tijdens her aftrekken is er een wondje gekomen en heeft ze mij gepijpt. mijn uitslag op hiv was echter negatief is dus hiv uit te sluiten en wat was de kans op een besmetting?
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2016 om 22:16HIV kun je dan dus inderdaad uit sluiten. Het risico was sowieso maar klein
Reageren