- Anoniem15 juli 2016 om 06:52
Hallo,
Ik kom net van de huisarts waar ik tehoren heb gekregen dat ik Chlamydia heb. Hier heb ik een kuur gehad, ik moet eenmalig 2 tabletjes slikken. Als het goed is is de chlamydia dan weg.
Nu maak ik mij wel erg zorgen over ernstigere SOA’s. Het meisje waar ik seks mee heb gehad was een jong-volwassen meisje van Nederlandse afkomst. Ik ben wel een persoon die zich snel zorgen maakt dus ben ik bang dat ik HIV zou hebben. Het is nu 3 weken geleden dat ik seks heb gehad met het meisje en ik heb geen verdere klachten met betrekking tot een andere SOA dan chlamydia.Moet ik mij laten testen op ernstigere soa’s? En moet ik vrezen dat ik HIV heb of is deze klans klein?
Anoniem
1 reactieReagerenJohn (moderator)
15 juli 2016 om 09:13[quote]Ik ben wel een persoon die zich snel zorgen maakt[/quote] dat valt blijkbaar nog wel mee als je wel onveilige seks hebt….
Ik neem aan dat de huisarts een soa test heeft laten doen. Daar wordt dan ook op andere soa’s gecontroleerd. Maar niet per definitie op HIV.
Reageren
Je zou 6 weken na het onveilige contact een HIV test kunnen laten doen. Het is dan ook goed om dan meteen een controle test op chlamydia te laten doen om te kijken of de bacterie ook daadwerkelijk weg is.