Ik wil even jullie meningen of mogelijke antwoorden op het volgende Ik heb nog nooit seks gehad behalve dan dat is 3 weken geleden wou ik me af laten trekken door een onbekend persoon. Nadat ze me lul probeerde stijf maken maar niet stijf wou hielden we op. Verder niks gedaan of aangezeten. Ongeveer 2 weken later kreeg ik steeds het gevoel dat ik moest plassen dus ik na de dokter mijn verhaal gedaan. Ik heb geen branderig gevoel geen pijn bij het plassen, geen afscheiding geen jeuk, geen bultjes, niks. Maar ik heb toch alsnog een soa test gedaan: urinekweek en bloed afgenomen en 5 dagen later de uitslag gekregen. Ik heb geen soa, zei de dokter. Maar nu heb ik af en toe nog steeds last van het gevoel dat ik moet plassen of een gevoel dat er nog een klein plasje in me plasbuis zit. Het is ook geen blaasontsteking. Vooral als ik wakker word heb ik een enorm drang gevoel Weet iemand hier antwoord op.?
hallo,
Als de huisarts je heeft nagekeken heb je geen soa maar ook geen blaasontsteking dit is 1 ding wat zeker is.
het is waarschijnlijk een kleine irritatie aan je plasbuis dit gaat na een paar dagen/weken vanzelf over.
Omdat je angstig en nerveus bent, let je hier extra op. Ten eerste kun je van aftrekken geen soa krijgen en ten tweede is een soa test negatief (vreemd dat de huisarts hieraan meegewerkt heeft). Er is dus niets aan de hand behalve jouw angst.
Ik heb echt een raar gevoel in me plasbuis, alsof er iets uit wil, een irriterend gevoel. Soms het gevoel van heel erge drang om te plassen. HELP wat kan het zijn.!!
Een urineweginfectie misschien? Ben je al bij de huisarts geweest voor onderzoek?
Goed nieuws dus. Verstandig dat je het hebt laten onderzoeken.
Ik ben ondertussen al 5 keer bij de dokter geweest. De plasdrang is weg, maar er bleef een irritatie in me plasbuis en af en toe wat druppels doorzichtige afscheiding. Ondanks dat de urine bij de huisarts als 3 keer is na gekeken op bacteriën en in het ziekenhuis en kweek is gezet en bloed afgenomen blijven de klachten nog steeds. Chlamydia, gonorroe, trichominas allemaal negatief. In ieder geval kreeg ik van dokter toch een antibioticum kuur voorgeschreven. Azitromycine 2 pillen van 500mg gelijk innemen. Ondertussen heb ik me weer aangemeld voor een soa test. Dit keer op een volledige soa test, syfilis, hepatitis b noem maar. Er is weer een kuur op de kweek gezet en weer bloed afgenomen. Ik krijg dinsdag de uitslag. Het is heel moe makend voor iemand die nog nooit sex heeft gehad of alles wat er mee te maken heeft. Dus alleen die poging tot aftrekken maar niet stijf wou worden kost me nu heel wat moeite. Als het daar door komt tenminste. Ik ben nu 5 weken vanaf de gebeurtenis en ik sta op met de het woord soa in me hoofd, ik leef de dag door met soa in me hoofd en ik ga slapen met het woord soa in me hoofd.
Groetjes
Beste undercover,
Je maakt je zorgen om niets. Ten eerste als je nooit seks hebt gehad kan je NIET eens een SOA krijgen of oplopen!!!!
Je bent blijkbaar meerdere malen naar de dokter geweest en er is helemaal niets aan de hand. Je bent er continue meebezig, je maakt jezelf alleen maar gek! Zet het van je af en ga niet meer naar de dokter. Als je daadwerkelijk SOA had dan was dat allaaaaang uit een uitslag gebleken.
Het enige probleem is, is dat je denkt dat je het hebt! Maar daadwerkelijk is er niets aan de hand!
Beste Undercover,
Ik kan u verzekeren dat je door vingeren of aftrekken je geen SOA kan oplopen. Niks is zo veilige seks dan mastrubatie. Of zij jou nu aftrekt of jij zelf, dat maakt helemaal niets uit. Wat moet jou besmetten, haar hand? Als ik naar je verhaal kijk kan ik je dat met [b]100% garanderen[/b] dat je [u][b]GEEN SOA [/b][/u]hebt. Je bent nog niet eens klaar gekomen omdat je geslachtsdeel nog niet eens stijf is geworden. Geen sperma, helemaal niets! Én jullie hebben niks gemeenschappelijk gehad, dus echte seks is er niet gekomen. Ten slotte hebben jullie daarna ook niks meer gedaan. Dus he-le-maal nergens, niets om je druk te maken!!!!
Je bent naar de dokter geweest (5 maal!) en alle 5 keren is er niks uit de testen, uitslagen of onderzoeken gebleken. Als er daadwerkelijk wat aan de hand was, was dat allang ontdekt. Neem dat maar van mij aan. Aan de hand van je verhaal kan ik al concluderen dat er niets aan de hand is.
''ZOEK NIKS OP INTERNET OVER DE SYMPTONEN DIE JIJ HEBT, OP INTERNET STAAT VAN ALLES. DOOR JUIST NAAR ELKE SYMPTOON OP TE ZOEKEN WAARDOOR HET KOMT DENK JE DAT JE VAN ALLES HEBT! DAT MOET JE NIET DOEN! DAARMEE MAAK JEZELF GEK. BV. ALS IEMAND BUIKPIJN HEEFT EN TOETS HET MAAR BIJ GOOGLE IN EN JE KLRIJGT ALLERLEI RARE ZIEKTES. ONZIN!'
Het gevoel dat je moet plassen of een gevoel dat er nog een beetje urine in je plasbuis is komt doordat je 'angst' hebt. Je bent dag door en dag in zenuwwachtig. Mensen die zenuwwachtig of ergens angstig voor zijn hebben dit. Ze moeten continue plassen en als ze net zijn geweest denken ze dat ze weer naar de wc moeten. Dat komt door de angst.
Ik snap best dat het vermoeiend en vervelend is, dat je geen erectie kunt kriigen. Je kunt zich dan onzeker gaan voelen waardoor het nog minder lukt een erectie te krijgen. Heel veel mannen hebben last van een erectieprobleem, daar is helemaal niets mis mee! Problemen van diverse aard die op psychisch gebied liggen kunnen een erectiestoornis geven. Onzekerheid en angst voor falen spelen een belangrijke rol. Kunenn tal oorzaken zijn, maar door als er één ding mis is in je lichaam hoeft er niet meteen iets ernstigs te zijn.
Neem het maar van mij aan dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Het zit gewoon tussen je oren, je denkt dat je een SOA hebt wat eigenlijk niet is. Door dag door en dag in (4 weken lang al) zo te leven kan gewoon niet. Er moet verandering in komen! Als die stress maakt jou ziek en ongelukkig. Het is voor JOU en voor je omgeving niet leuk. Er moet vanaf NU verandering in komen. Je moet weer de oude worden en dat gaat ook gebeuren. Je hebt niet eens iets en je maakt je zó ziek. Je kan rest van je leven daar niet meezitten. Tegenslagen heeft elk mens, daar moet je leren mee omgaan. Om elk ding je zo ziek te maken is echt niet oké. Je bent te pessimistisch en angstig. Voor jou is eerder een glas half leeg dan half vol. Het leven gaat door!
Ik geef je een aantal tips:
1. Beweging
2. Sport
3. Eten (gezond)
4. Drinken (goed drinken, water)
5. Vermijd roken
6. Vermijd alcohol
7. Kom tot rust, slaap op een vast tijdstip
8. Natuurlijke omgeving, ga opzoek naar natuur. Bijvoorbeeld een bos
9. Sociaal zijn, ga met je vrienden, broes, zussen wat leuks doen
10. NEE zeggen als je iets niet wilt doen.
11. Lach naar mensen en je krijg een lach terug.
12. Optimistisch zijn. Denk positief i.p.v. negatief.
13. Kom tot rust.
14. Praat met een vetrouwd persoon (heb je dit aan iemand anders verteld, behalve je dokter?);
15. Zodra je het woord SOA of iets dergelijks hoort, zeg tegen jezelf in je hoofd STOP!;
16. Zoek afleiding.
Als je nog verdere problemen of iets dergelijks hebt hoor ik het wel.
Met vriendelijke groetjes,
J.
Om 's nachts wakker te liggen en te denken dat je SOA hebt? Ik weet niet hoe je erbij komt dat je een SOA hebt. Echt klaar rechte onzin. Nergens om je druk te maken, joh. Neem dat maar van me aan.
Ik ben benieuwd of deze reacties de vraagsteller nu kunnen overtuigen.
Hallo beste mensen bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de uitslag van me 2e soa test: uitslag weer negatief. Ik ben nu vooral bang geworden voor hiv virus. Ik ga volgende week woensdag weer een test doen. Dat word dan de 3e soa test. Hoop echt dat ik niks heb. Heb nog steeds klachten. Ben nog niet gerust pas als ik echt soa vrij ben.
Nogmaals bedankt mensen.
Ik vraag mij af of jouw zorgverzekering deze kosten blijft accepteren. Er is herhaaldelijk gebleken dat je SOA-vrij bent, dus nog een onderzoek is zinloos. Of betaal je deze onderzoeken zelf misschien? Waarom ga je niet eens naar een psycholoog als je zo bang bent voor niets?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!