Zoeken Vraag het forum

Terugkerende urineweg infectie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniemmm

Hallo,
    Ik heb nu echt tips nodig want ik ben er het wel zat mee. Kunnen jullie mij graag tips geven ?

Ik heb in februari 2022 een urineweginfectie gekregen. Ik ben doorverwezen naar urologie. Uroloog heeft azitromicine en minocycline geschreven. En getest op alle soas was negatief. De klachten van urineweg infectie zijn verdwenen na antibiotica

Na 4-5 maanden begon ik weer licht branderige gevoel te krijgen bij het plassen en in maart 2023 was het weer raak. Weer zelfde symtomen (branderige gevoel bij plassen, afscheiding en veel plassen). Doordat ik te lang moest wachten door de huisarts. Kreeg ik andere onstekingen in het lichaam ogen en gewrichten. Ik werd met spoed naar een internist verwezen en de internist verwees me naar reumatoloog door . Crp was 180 en bezingkingen 150.

Ik kreeg weer azitromicine en minocycline en weer werden de klachten minder.door de zelfde uroloog. En weer alle soas negatief

De reumatoloog heeft geconstateerd op reactieve arteritis. Ze zegt komt door te laat behandelde urineweginfectie. Na antibiotica gaat het van zelf met de tijd mee weg. En klopt reactieve arteretisi is weg. Crp waarde weer normaal na antibiotica. Azitromcine heeft niet gewerkt maar minocyciline wel

Vandaag heb ik helaas een auto ongeluk gehand en moest ik naar huisartenpost. Huisarts wilde een urine test en zag weer hoge wittebloedcellen in urine. Hij wilde me niet laten gaan. Toen ik het verhaal vertelde zei hij ,,ooh nu heb je me gerust gesteld,, hij zegt urineweginfectie is half half uitslag in urine! (Dus het begint weer op te laaien).

Nu is mijn vraag tijdens alle bij (2) antibioticakuur heb ik me zelf afgetrokken kan het zijn dat de bacterie niet weggaat door beschadigde slijmvlies ?

Of wordt ik steeds met een slechte antibiotica behandelt. Want ik heb gelezen dat minocycline een mindereffectiefe antibiotica is dan andere antibiotica?

Wat ik wel blijf houden na antibiotica is een penetrante geur bij mij geslachtsdeel en heel lichte branderige gevoel bij hoge concentratie urine en lichte jeuk soms aan urinebuis.

Kan iemand mij een tip geven ????

De uroloog zegt ik kan niks vinden. Je hoeft niet meer te komen!

14 reacties
    Reageren
    Anoniem

Gisteren een auto ongeluk gehad, naar de huisartsenpost geweest en toen ook al dit bericht hier gepost? Ik vind het een beetje een apart verhaal.

Vraag: je kreeg azitromycine en minocycline, en geeft aan dat de azitromycine niet werkte, maar de minocycline wel. Hoe weet je dat zo met zekerheid?

Is er bij klachten wel eens getest op mycoplasma genitalium?

Reageren
    Anoniemmm

De huisarts van de huisartsenpost heeft een urinetest gedaan omdat ik een stuur in me buikkreeg. Daarbij zag hij wittebloedcellen. In de urine

Doordat de aztromicine kuur na 10 dagen geen effect heeft gehad op de klachten ook niet verminderdt. Toen krijg ik minocicilne 10 dagen en gingen de klachten verminderen!!

Mijn eigen huisarts zei dat mycoplasma ook is getest en dat het negatief was.

Reageren
    Anoniem

Die afbeelding die je geplaatst hebt is van een resultaat uit april. Maar op 20 juli heb je een auto ongeluk gehad waarna de arts van de huisartsenpost een test heeft gedaan? Iets klopt er niet aan je verhaal.

En dan nog even: de afbeelding die je geplaatst is een afbeelding van een commerciële test, niet van een test die de huisarts of een arts van de huisartsenpost heeft laten uitvoeren. Je verhaal klopt niet.

Als je nu eens aangeeft wat er werkelijk aan de hand is, dan kunnen we misschien een zinvolle reactie geven.

Reageren
    John (moderator)

Dat is nogal een bewering die je niet kunt staven.  Vind het dan ook een ongepaste reactie.

dan kunnen we misschien een zinvolle reactie geven

En wie is “we”   ?     Je doet het voor komen alsof je een reactie namens dokter.nl plaatst. En dat is niet zo.

Je mag uiteraard reacties plaatsen, maar dan wel voor eigen titel en vooral niet op zo’n verwijtende en belerende toon

En wie goed leest ziet waar het verschil in datum door ontstaat:

D ts schrijft:
    Mijn eigen huisarts zei dat mycoplasma ook is getest en dat het negatief was. Hij heeft dus de test bijgevoegd die de huisarts eerder had gedaan. En niet de testuitslag van de huisartsenpost gisteren

Reageren
    John (moderator)

Masturberen tijdens de kuur was niet zo handig, maar of dat nou de reden is…

Bespreek eens met je huisarts of het wellicht een IC kan zijn.( Interstitiële cystitis )

Hoe oud ben je btw?  Heb je wel eens anale seks?

Reageren
    Anoniemm

Beste jhon

Ik ben 24 jaar oud vorig jaar in januari ben ik zonder condoom gepijpt. Ik heb vorig jaar februari klachten die steets komen en weggaan. (Urineweginfectie) de uroloog had met cystoscopie achterhaalt dat het een urethritis is. Ik kreeg azitromicine en minociciline dat werkte en klachten waren vermindert alleen ik hield kriebels aan het uiteinde van mijn plasbuis over soms en een branderige gevoel bij het plassen wanneer de concentratie van urine veel was met de tijd mee kwamen de kachten weer terug. Na vorig jaar februari heb ik nooit meer ongeveilig seks gehad. Dus het komt ijgenlijk door januari 2022 door die onveilig gepijpt geworden.

Ik heb nog nooit anaal seks gehad
    Ik ben hetro heb seks met vrouwen
    En nognooit onveilig seks gehad zonder condoom. Alleen 1 keer gepijpt zonder condoom.

Het zit echt met me of het komt doordat ik had gemastrubeert tijdens mij kuur behandeling ???

Reageren
    Anoniemm

Ps ik ben voor alle soas getest dit jaar en vorig jaar

chamydia, gonorroe, mycoplasma, trigomonas, hiv, hepatitis b-c, syfilis. En allemaal negatief

alleen niet op hpv en herpes.

Reageren
    John (moderator)

Soa’s waren getest, dus daar is het niet van. Laat eens naar je bekkenbodemspieren kijken door een bekkenbodemfysiotherapeut

Reageren
    Anoniemmm

Me test uitslagen voor bewijs

Reageren
    Anoniemmm

Me test uitslagen voor bewijs

Reageren
    Anoniemmm

Me test uitslagen voor bewijsss

Reageren
    Anoniemmm

Kan je urethritis krijgen door bekkenbodemspieren ???

Reageren
    Anoniemmm

Nu na de antibiotica kuur in mei 2023 zijn mijn klachten weer vermindert. Ik voel weer soms kriebels aan uiteinde van urinebuis en licht branderige gevoel bij hoge concentratie urine als mei 2022

ik ben vergeten om te zeggen dat wanneer het weer erger wordt komt ook afscheiding uit de urinebuis en veel

Reageren
    John (moderator)

Nee, maar wel vergelijkbare klachten

Reageren
Reageer op: Terugkerende urineweg infectie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.