GGD weigert HIV (snel)test

Ik wil graag een HIV sneltest doen, inmiddels 5,5/6 weken na onveilig seks te hebben gehad met iemand van tinder, alleen weigert de GGD deze te doen ivm een laag risico factor. Los van dat er bij hen geen kosten aan verbonden zijn, wil mijn huisarts het pas over één maand gaan doen (die houden 3 maanden na de seks aan) en daarvoor mag ik, nou ja mijn ouders..., €180 voor 3x bloedafname gaan neertellen. Beetje overdreven als ik een laagrisico factor ben en de kans dus heel groot is dat het geld verspilling is.

Heb inmiddels 2 soa testen gehad en die waren allebei negatief. Alleen een wratje gehad (althans, ze gokte op een wratje), die heb ik moeten aanstippen, maar doordat hij op zo’n gevoelige plek zit en het middel zo agressief is wil ik hem na mijn aankomende menstruatie weg laten halen.

Heeft iemand tips hoe ik hem TOCH via de GGD kan aanvragen? Want een laag risico betekent niet gelijk GEEN risico.

Alvast bedankt!

Nicole

Reactie
Reageer op: GGD weigert HIV (snel)test
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief