Hepatites

Hallo,

Ik heb mij op de SOA’s Chlamydia, Gonneroe, HIV, Syffilis en Trichominas.

Allemaal negatief, een jaar na het contact getest. Echter nu las ik op een SOA site dat Hepatitis B ook zeer besmettelijk is... Moet ik mij hier ook op laten testen?

Het contact was beschermd met een prostituee in Spanje, ontzettend dom met mn dronken kop. Alles echter beschermd, pijpen en seks, maar of er een condoom gescheurd is weet ik niet...

Reageren

Als je beschermde seks hebt gehad is dat niet nodig. Ook de andere testen waren dan in principe niet nodig geweest

Reageren

Ik twijfel heel erg. Zou ik al klachten gehad moeten hebben?

De seks was inderdaad beschermd en ik dacht dat ik die zwarte avond achter me kon laten, maar wat nou als ik chronische hepatitis heb opgelopen? Dan zou ik dus mijn vriendin ook iets gegeven moeten hebben en wellicht mn huisgenoten.

Tijdens de seks kon de condoom natuurlijk gescheurd zijn?

Reageren

Dat is toch zeer onwaarschijnlijk. Je zou dan toch al klachten moeten hebben gehad. Het wordt tijd om het achter je te laten

Reageren

Welke klachten doelt u op? En waarom wordt er niet standaard op hepatitis getest bij een soa test op bloed en urine?

Reageren

Hepatitis veroorzaakt doorgaans en acute leverontsteking.
    Het hangt vooral van het risico af dat er is gelopen. Maar het is geen standaard test..

Reageren

Ik las namelijk dat een klacht van chronische hepatitis vermoeidheid is.

Mocht ik het wel hebben opgelopen, kan ik er dan vanuit gaan dat wanneer ik geen klachten heb het virus al door mijn lichaam is opgeruimd? Dit las ik namelijk op het RIVM

Hepatitis B gaat meestal vanzelf over. Soms blijft het virus in het lichaam aanwezig. Waardoor dit komt, is niet bekend. Dat heet een chronische hepatitis B.

Ik neem aan dat bij chronische hepatitis er al wel klachten zouden moeten zijn geweest?

Reageren

Zo’n accute leverontsteking had ik al wel gemerkt neem ik aan?

Reageren

Daar had je wel wat van gemerkt inderdaad. Ik denk ook niet dat je je dar zorgen over moet maken.
    Het wordt tijd dat je dit echt achter je gaat laten. Als je dat niet kunt, raad ik je aan om een psycholoog op te zoeken

Reageren

Dankuwel, ik wil het heel graag achter mij laten en daarvoor helpen uw uitspraken zeker.

Zou u wellicht hier nog antwoord op kunnen geven?

Hepatitis B gaat meestal vanzelf over. Soms blijft het virus in het lichaam aanwezig. Waardoor dit komt, is niet bekend. Dat heet een chronische hepatitis B.

Wanneer ik dus chronische hepatitis zou hebben had ik hier al wel iets van gemerkt?

Reageren

Dat zou je dan zeker merken. Je krijgt geelzucht en je lever is pijnlijk

Reageren

Ook na deze tijd? Het contact was in juli 2016, dus dan had ik daar nu al wel last van gehad?

Reageren

Ja hoor. Al veel eerder.

Reageren

Dus om het even samen te vatten:

- Als ik het zou hebben gekregen had ik dat al wel gemerkt tenzij chronisch. Ook herstelt 95% van de mensen vanzelf

- Als ik een chronische infectie zou hebben zou ik dit ook allang gemerkt moeten hebben?

Reageren

Sorry hoor Tandor, dat ik dit moet vragen. Mijn verantwoordelijkheidsgevoel ligt enorm hoog t.o.v mijn vriendin, dit heeft ook een gedeelte te maken met een angststoornis. Dit zorgt ervoor dat ik alles even op een rijtje moet hebben als ‘basis’ om de angst uit mn hoofd te kunnen zetten

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hepatites

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe