Zoeken Vraag het forum

vaker een nacht niet slapen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • rb1993

Hallo forumleden,

Ik maak mij zorgen over mijn slaapgebrek danwel niet slapen. Ik heb steeds vaker dat ik niet moe wordt en niet kan slapen. Waardoor ik dan letterlijk tot een uur of vijf op bed lig zonder dan ook maar een moment geslapen te hebben. Meestal sta ik dan rond deze tijd op omdat ik anders compleet gek wordt van de frustraties. Hiermee ben ik een aantal keren bij mijn huisarts geweest. Deze komt dan met de gebruikelijke melatonine tabletten (niet de dosering van de drogist!!) echter help dit geen moer. Ik ben ook een keer in het ziekenhuis geweest, toen heb ik een soort van horloge gekregen die mijn slaap/gedrag meet tijdens de nacht. Eenmaal ik de uitslag heb gekregen werd er gezegd dat ik wat aan mijn ritme moet doen. dit heb ik geprobeerd maar helpt ook niet.

Moet ik mij hier zorgen over maken of kan het geen kwaad?

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Op den duur kan dat natuurlijk wel problemen opleveren.
    Gebruik je alcohol of drugs?
    Hoe ziet je dag- en nachtritme er nu uit?
    Wat doe je zoal de laatste 2 uur voordat je slapen gaat?

Reageren
    Anoniem

zo af en toe een biertje op zijn tijd of een mixje met whiskey, maar niet elke avond. ik ben vakant tegen drugs, hoewel ik in het verleden wel eens een jointje gerookt heb. merk wel dat je als je geblowed hebt dat je dan (natuurlijk) sloom wordt waardoor ik beter sliep. maar dat is voor mij geen reden om weer te gaan blowen.
    uhmm 2 uur voor het slapen telefoon uit. ik ben een persoon die veel met gedachten zit. als dat het geval is wil ik wel eens in bed met een ipad een serie kijken om mijzelf te ontspannen. maar dat doe ik niet altijd. nu ik vakantie heb is het voor mij geen probleem, maar als ik straks weer naar school ga moet ik er rond 5 uur uit, en dan maak ik lange dagen. dus dan is slapen echt wel een must.

Reageren
    John (moderator)

Hoe laat ga je in de regel slapen en hoeveel uur slaap je gemiddeld?
    Hoe oud ben je?
    Hoe gebruikte je de melatonine?
    [quote]ik ben een persoon die veel met gedachten zit[/quote]wat bedoel je hier precies mee?

Reageren
    Anoniem

ik ga rond 22 uur naar bed, want ik heb toch minimaal 7 uur slaap nodig. ik ben 22 jaar. wat ik bedoel is dat ik geen prater ben en veel in mij opneem. mensen merken ook aan mij als ik moet praten dan komen ze naar mij toe ipv ik naar hen. ik nam de melatonine 3mg een uur voor het slapen in op advies van mijn huisarts

Reageren
    John (moderator)

Een binnenvetter dus. Dat kan wel eens voor wat problemen zorgen

3 mg melatonine is niet veel. 1 uur voor het slapen gaan is ook tekort.
    Melatonine werkt als het donker begint te worden. Invloed van licht heeft nogal wat invloed om de werking. In principe zou je ze 2 uur voor het slapen gaan moeten nemen. Ik zou zeggen probeer het eens uit met 5 mg.

Reageren
    Anoniem

hmmm 5 milligram? ik heb ook het probleem wat de meeste hebben met slecht/niet slapen. als ik eenmaal slaap kan je een bom naast mij neerleggen en nog wordt ik dan niet wakker als ik slaap. heb ook vaak zat gehad dat mijn huisgenoten mij moeten wakker maken omdat mijn wekker al een half uur afgaat. een verhoogde dosis melatonine gaat dat niet voor problemen zorgen? zo nee kan ik ook 2 van die 3 milligram nemen ?

Reageren
    John (moderator)

Je zou er eventueel wat hoofdpijn van kunnen krijgen.
    6 mg kan ook. Probeer het gewoon een keer uit.

Reageren
    Anoniem

oke top ! dan ga ik dat proberen 2 uur voor het slapen 2 tabletjes,

Bedankt !!

Reageren
    Anoniem

Ik wil je bedanken voor je adviezen: ik heb rond 12 uur 2 melatonine tabletjes van 3 mg genomen, en ben rond 0200 in slaap gevallen, wekker gezet om 10 uur en rustig wakker geworden, nu hopen dat ik mijn ritme hiermee weer kan herstellen.

Nogmaals bedankt !!

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan. Succes!!

Reageren
Reageer op: vaker een nacht niet slapen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.