Zoeken Vraag het forum

niet slapen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • melatonine

Onlangs ben ik getest op slapeloosheid in een ziekenhuis,afd.neurologie en heb verschillende tests gedaan.Nu blijkt dat mijn hersenen geen of te weinig melatonine aanmaken en krijg ik een behandeling bij een med.verpleegkundige .Nu heb ik al eerder melatonine bij een drogist gehaald 2 x 4.9mg maar dit deed helemaal niets.Zelfs verschillende slaapmedicatie van m,n huisarts werkte niet.Wat kan ik op de afd. neurologie dan verwachten? Heeft iemand hier ervaring mee?

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Wat ik zelf gebruik is 5HTP, een vorm van tryptofaan, in combinatie met omega 3 vetzuren. Daardoor maakt je lijf zelf serotonine en melatonine aan. Lag eerder nachtenlang wakker maar dit scheelt een stuk. Wel ook naar andere factoren kijken, zoals slapen in het donker dus ook geen smartphone checken en beter geen licht aan als je naar de wc gaat, overdag wel voldoende licht.

Reageren
    Anoniem

Mag je dat ook gebruiken in combinatie met andere medicijnen?Zo ja,kan ik dit natuurlijk ook proberen.Dankjewel!

Reageren
    Anoniem

Dat is wel wat. 5HTP mag je niet gebruiken in combinatie met bepaalde antidepressiva en wellicht sommige andere middelen. Dan het beste overleggen met een arts.
    En je kan je altijd eens laten adviseren bij een goede vitaminezaak voor wat bij jou past. soms kan je ook laten uittesten wat bij jou past.

Reageren
    Anoniem

Dank voor je tip en raadgeving.

Reageren
Reageer op: niet slapen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.