Zoeken Vraag het forum

niet slapen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bram

hoi ik weet niet wat te doen ik kan nu al 5 nachten niet meer slapen ben nu erg prikkelbaar,

ik heb diazepam en als het moet Nozinan  maar wil dat eigenlijk niet nemen misschien vanwege,

eventuele afhankelijkheid zou er een ander medicijn zijn of weet iemand raad want ik trek sit niet meer,

krijg last van paranoide gedrag waangedrag ect kan iemand mij advies geven ik moet wel zeggen dat

ik heel veel aan het malen ben maar ik kan zo niet langer verder.

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het goed is om dat toch maar met je huisarts te bespreken en kijken of er andere hulp kan worden ingezet met name i.v.m. het malen….je zou een recept kunnen vragen voor melatonine

Reageren
    Catootje

Benzodiazepinen en antipsychotica werken remmend op de melatonineaanmaak en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen.

Beginnen bij een goede basis is belangrijk. Zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, wat zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Dit is onder andere belangrijk voor je hormonen en neurotransmitters. Tryptofaanrijke voedingsmiddelen zijn ook belangrijk.

Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren de aanmaak van allerlei neurotransmitters helpen verbeteren. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B, C en D en omega 3. Daarnaast kan bijv 5htp helpen. Dat bevordert de aanmaak van melatonine. Ook carnitine bevordert de aanmaak van melatonine. Een middel als creatine bevordert de aanmaak van gaba, wat ook ontspannend werkt.

Tegen het malen kan de rescue remedie ‘nacht’ helpen. Die kan je ook overdag gebruiken om te ontspannen. Natuurlijk ook zorgen voor voldoende lichaamsbeweging en daglicht, liefst ‘s  ochtends vroeg al.

Reageren
    Bram

Oke dank jullie voor het antwoord en advies ik zal dat zeker opnemen maar nu wil ik toch,

echt een keer goed gaan slapen vannacht ik stort becht in ik ga nu naar buiten eerst goed eten,

en dan 3 uur fietsen of zo mocht ik vanavond nog niet kunnen slapen kan het dan kwaad om toch,

Nozinan en fenagan te gebruiken voor zo nodig ik heb het nu 5 nachten aan vol gehouden niet te slapen,

maar zo lukt het niet langer zonder slaap.

Reageren
    John (moderator)

Nozinan en Fenegan is wel een hele zware combinatie… maar slapen kun je er wel van.

Reageren
    Bram

Ja dat klopt ik wil het liever niet doen maar word een beetje wanhopig geen slaap is echt ,

een groot probleem ik moet mijn slaap probleem anders aan pakken maar kan het kwaad om het voor even ,

een keer tussendoor te nemen totdat ik de juiste oorzaak weet en zo ja zal ik dan Nozinan fenagan nemen ,

of diazepam.

Reageren
    John (moderator)

Die combinatie een keer gebruiken is beter, dan 5 nachten niet slapen…

Reageren
    Bram

Oke dat is goed en welke bedoel je dan.

Reageren
    John (moderator)

Alle twee dan maar….

Reageren
    Bram

Je bedoeld Nozinan fenegan maar ik heb ood diazepam…?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt het met diazepam proberen…dat is minder heftig ook wat bijwerkingen betreft dan nozinan en fenegan

Reageren
    Bram

Oke ik zal dan diazepam 10 mg nemen vanavond maar is het niet zo dat diazepam een benzo is en verslavend, en Nozinan Fenegan  zijn niet verslavend..

Reageren
    John (moderator)

Als je diazepam incidenteel gebruikt en niet langer dan 14 dagen achter elkaar is dat geen probleem

Reageren
    Bram

Oke dan ga ik dat doen je hoort zo van die verhalen dat je al na 2 weken ontwenning krijg en dat Diazepam,

geen slaap medicatie is maar goed Nozinan en fenegan heb ik wel eens geslikt in het verleden maar dat werkt,

zo op je  psyche.
    <h1 id=”firstHeading” class=”firstHeading” lang=”it”></h1>

Reageren
    John (moderator)

Nozinan en fenergan hebben inderdaad wel vervelende bijwerkingen the day after….

Reageren
Reageer op: niet slapen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.