- Anoniem29 februari 2016 om 03:40
Hallo.
Ik kamp de laatste tijd meg een zeer slecht slaap patroon. Heg begint dat ik meestal rond 12 a 1 uur het s nachts in slaap val. Vervolgens slaap ik afwisselend of tot 4 a 5 uur en val na een half uur in slaap of ik word wakker om 6 uur om mijn ochtendkrant te bezorgen. Rond half 8 ga ik terug na bed. Doe ik dit niet ben ik rond 11 uur smorgens al energieloos. Maargoed vervolgens slaap ik ononderbroken tog 4 a 5 uur het smiddags. Ik kan in die tijd wekkers zetten wat ik wil. Daar slaap ik gewoon doorheen. De zeldzame keer dat ik rond 11 a 12 uur wakker word voel ik me zo extreem energieloos dat ik mezelf met pijn en moeite uit bed krijg. Deze problemen heb ik niet als ik wakker word voor de krant. Ik voel me wel slaperig maar kan gewoon opstaan.
Is er iets waarmee dit kan verbeteren want werken gaat ook bijzonder moeilijk op heg moment.
4 reactiesReagerenAnoniem29 februari 2016 om 07:52Ik zie het aan het tijdstip van je vraag stellen.
Reageren
Beste is wat te doen aan oorzaken, zoals stress. Verder overdag voldoende beweging en daglicht, ’s avonds weinig licht en in het donker slapen.
qua voeding zorgen voor voldoende eiwit, vooral tryptofaan, waardoor je serotonine en melatonine aanmaakt. Wat supplementen als magnesium vitamine B en D en bepaalde vetzuren, zoals visolie kan helpen om ook neurotransmitters aan te maken. Zoek er maar eens wat over op via internet.
5HTP, een vorm van tryptofaan, kan ook helpen.John (moderator)
29 februari 2016 om 16:27Hoe oud ben je?
Ben je man of vrouw?
Gebruik je voordat je gaat slapen schermpjes? Telefoon, tablet e.d.Ga in ieder geval ook even naar de huisarts en laat een bloedonderzoek doen naar de ziekte van Pfeiffer, ijzergehalte en vitamines.
ReagerenAnoniem1 maart 2016 om 03:3823 jaar. Man. Ik gebruik rond half 12 geen elektronica meer. Meestal dus half uur voordat ik ga slapen.
Laatste tijd val ik ook niet meer in slaap zodra ik rond 4 wakker word en dat is nu al 4 nachten achter elkaar gebeurt. Waarschijnlijk omdat ik overdag veel ste veel slaap.
Ik zal ook eens een afspraak maken met huisarts bedankt voor de tips.
ReagerenJohn (moderator)
1 maart 2016 om 09:03Probeer ook 2 uur voordat je slapen gaan geen schermen te gebruiken.
Reageren
Gebruik van schermen zorgen namelijk voor een verhoogde hersenactiviteit. Dat kan een negatieve invloed op je slaap hebben