- Anoniem27 september 2015 om 09:01
Dag beste mensen,
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik heb last van een burn out, veel stress (maak me druk en kan me niet ontspannen) en daardoor kan ik niet in slaap komen. Ik slaap vaak maar 1 a 2 uurtjes per nacht.
Heb inmiddels al wat controles gehad bij het ziekenhuis, maar alles was goed!Nu maak ik me zorgen over een aantal punten.
– Ik val snel, veel af en ik moet zeker 3 keer per dag poepen. Iemand tips? Ik eet al meer dan wat ik normaal doe, maar ik poep (geen diaree, maar ook geen normale poep, het vrij snel weer uit.. Hopelijk heeft iemand een idee hoe ik weer aankom en niet maar afval.
– De afgelopen 2 weken slaap ik zeer slecht. Meestal maar 1 a 2 uur met moeite. Ik heb 1 keer een slaappil ingenomen Oxazepan en dat werkte goed (sliep 6 uur). Maar ik wil dat helemaal niet gebruiken. Iemand tips…
Groet,
Jan
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 september 2015 om 10:52Het is op zich goed dat je liever geen benzodiazepines wilt gebruiken.
Maar niet slapen, heeft wel een behoorlijke impact op je psyche en je stofwisseling. De slaap zorgt voor een rusttoestand van je lichaam. Ook voor de stofwisseling. Dat hele proces blijft nu op volle toeren draaien. Ik denk toch dat goed zou zijn om de oxazepam een tijdje te gebruiken. 2-3 weken.Doe ook eens even de test op:
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem7 november 2015 om 14:16Je beschrijft dat je burn-out hebt en stress. Ik weet niet of je momenteel werkt maar in ieder geval is het goed om, al dan niet met behulp van een therapeut wat orde in je leven te scheppen. De natuur in, dingen doen die bij je passen, goed naar je lichaam luisteren.
Reageren
Was zelf ingestort na heftige burentoestanden. Kreeg toen het advies van iemand om tryptofaan, in de vorm van 5HTP nemen, in combinatie met visolie. Ik kreeg een gevoel van meer grip op de dingen te hebben. 5HTP, ofwel griffonia, helpt ook de eetlust te reguleren.
En misschien heb je wat andere tekorten. Zeker bij stress verbruikt je lijf veel meer en neem je de stoffen slechter op, zeker bij een wat snellere stoelgang. Te denken valt aan vitamine b-compex, magnesium. Veel mensen komen ook vitamine d tekort.