- Deb24 mei 2018 om 19:30
Sinds een paar weken slaap ik slecht. Echt slecht. Ben nu ook echt helemaal gesloopt. Tril overdag als een rietje en ben zo vergeetachtig als wat.
We hebben zo’n 2 weken geleden een zakelijke inbraak gehad (5e in 10 jaar). Deze keer heel heftig met heel veel schade. Een paar maand geleden prive een poging tot inbraak gehad. Dat heb ik zelf gehoord en direct gebeld, geschreeuwd en noem maar op.
Maar inmiddels is het me allemaal een beetje veel geworden. Mijn hoofd loopt over en staat soms voor mijn gevoel op ontploffen. Moeten zó veel regelen…’s Avonds kan in niet in slaap komen, en als ik slaap, slaap ik heel licht. Eerlijk gezegd, weerhoudt ik mezelf er volgens mij (onbewust?) van om vroeg te gaan slapen. Wij werden midden in de nacht wakker gebeld en heb me toen mega beroerd gevoel (hart wat niet meer naar een normaal ritme wilde etc.) Dus ja, ik heb wel zoiets van… als ik wakker ben en wordt gebeld, is t anders. Denk dat het daar deels mee te maken heeft. Ik heb valdispert Nacht extra gebruikt. De dag van inbraak 4x oxazepam a 10 mg (advies van huisarts, dag erna direct afbouwen, wat ik ook gedaan heb). Valdispert nacht haalt helaas niets uit. Nu in combi met een halve oxazepam. Ook niet echt.
Gisteravond was een rot avond. Ik lag in bed, net tegen het slapen aan, en schrik me rot. Bed van ons kind kraakte door omdraaiing. Vervolgens dut ik weer in (inmiddels half 2 ’s nachts), raakt mijn man met zijn arm het hoofdeind (hout). Weer schrik ik me wezenloos. Ik begin me soms zorgen te maken om mijn hart door al die kleine hartverzakkingen…. (terecht?).
Eergisteravond was het buiten heel rumoerig. Gerammel aan de klink etc. Dus die nacht weer 2 a 3x uit bed geweest. Ik weet niet meer waar ik het vandaan moet halen. Ik heb al een tijdje zo’n slaaptracker (tevens stappenteller etc). Mijn diepe slaap licht tussen de 58 minuten en 1.58. Alle keren te laag, zegt ie.
Heeft iemand tips hoe ik dit doorbreek? Ik wil absoluut geen oordopjes in. Maar ik wil slapen. Ik loop hier langzamerhand als een zombie rond.
Ik hoop dat iemand tips voor me heeft, want dit is niet meer te doen.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 mei 2018 om 20:41Ga terug naar de huisarts en vraag om een slaap middel en eventueel een verwijzing naar een psycholoog
ReagerenDeb24 mei 2018 om 22:23Dat is het hem. Die heb ik vandaag aan de telefoon gehad. Nu standaard 1/2 oxazepam met valdispert nacht innemen. Heb ik vorige week ook al geprobeerd, bied geen soelaas.
Wat sterkers willen ze niet voorschrijven. Ik kijk het anders deze week wel aan en dan maandag er maar weer heen.
ReagerenJohn (moderator)
24 mei 2018 om 22:46Valdispert gaat sowieso niets uithalen bij dit probleem. Niet laten afschepen als je er naartoe gaat.
ReagerenCatootje25 mei 2018 om 16:30Niet verwonderlijk als je dan slecht slaapt. Wat kan helpen om te kalmeren is de rescue remdie ‘nacht’. die werkt iets sterken dan de gewone rescue. Kan je ook gewoon overdag gebruiken. Verder kan 5htp, een vorm van tryptofaan, ook helpen. Benzo’s remmen de aanmaak van melatonine, waardoor ze het probleem in stand houden. En zorgen voor wat stofjes die het zenuwstelsel wat helpen te versterken, zoals vitamine B en magnesium.
Reageren