Zoeken Vraag het forum

geen slaap bij vooruitzicht van verplichtingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Slapeloze geit

Hallo allemaal,

Ik heb al sinds na de zomer van vorig jaar slaapproblemen. Het probleem begon op een zondagnacht. Ik lag van circa 22:30 tot 6:15 wakker, zonder ook maar één keer mijn bewustzijn te verliezen. Dit begon steeds vaker te spelen, waardoor ik mij steeds vaker zorgen begon te maken over niet kunnen slapen… en onvoldoende slaap. Met als resultaat, steeds vaker geen slaap.

Uiteindelijk heb ik mijn wekker verwijderd en maken mijn ouders mij wakker zodra het zover is, omdat ik anders naar mijn wekker ga kijken hoeveel uur ik nog te slapen heb.

Een paar maanden geleden ben ik afgekeurd vanwege een burn-out en nu ben ik weer langzaam aan het opbouwen… Alleen… het lukt me nog steeds niet om te slapen. In zijn geheel niet. Als ik het vooruitzicht heb dat ik de dag erna moet werken, dan lukt het mij niet om te slapen. Dat betekent 0 uur slaap per werkdag. De enige oplossing is een slaapmiddel, maar dat mag ik niet te vaak gebruiken.

De psychotherapteut heeft nog geen ruimte en ik heb echt geen idee wat ik moet veranderen om weer slaap te krijgen. Maar het nadeel is ook dat ik eind februari te horen krijg of ik een vast contract krijg of niet. En die krijg ik waarschijnlijk alleen als ik weer volledig aan de slag kan (dit is een gegeven).

Heeft iemand een truc die ik kan uithalen om toch te kunnen slapen? Ik probeer al aan leuke dingen te denken, of aan niks… Het werkt gewoon niet. Ik blijf altijd wakker de hele nacht en ochtend.

Alleen de nachten dat ik weet dat ik niet hoef te werken lukt het mij bijna altijd om te slapen.

Tips en trucs zijn meer dan welkom. Ik wil niet graag mijn baan kwijtraken 🙁

Mvg

Slapeloze geit

3 reacties
    Reageren
    Emmeke

Hai,
    Ga op vaste tijden naar bed, dus ook als je niet moe bent. Lees een boek (liefst korte verhalen, anders blijf je doorlezen). Drink hete melk. Zet je MP3-speler zachtjes aan met slaapverwekkende muziek…

Slaap lekker

Reageren
Reageer op: geen slaap bij vooruitzicht van verplichtingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.