- R.Veens7 juni 2012 om 00:02
Ik zit met een vreemde vraag. mijn slaappatroon is heel vreemd namelijk.
ten eerste, ik ben een gezonde man van 21, gebruik geen medicijnen en heb nooit gezondheidsproblemen gehad. maar er is toch 1 ding waar ik best wel mee zit. het doet zich al meerdere jaren voor, maar ik begin er onderhand last van te krijgen.ik heb ‘last van slapen’. over het algemeen slaap ik ‘snachts zo’n 8-10 uur, meestal is dit zeer diep, zo diep dat een wekker niet helpt, en zelfs fysiek contact vaak weinig doet. dat is niet zo’n probleem, maar waar ik mee zit, is dat ik vaak overdag in slaap val… ik snap wel dat iedereen dat wel eens heeft, maar bij mij is het niet tegen te houden, hoe graag ik het ook wil. soms op school, soms bij mijn ouders, of zelfs als ik met vrienden op een terras zit. ik heb zelfs een auto ongeluk gehad omdat ik tijdens het rijden plots in slaap ben gevallen, ik val op ongewenste momenten ‘zomaar opeens’ in slaap.
hierbij wordt ik uit mezelf niet snel wakker, als niemand mij wakker maakt kan ik overdag soms zomaar een paar uur ‘slapen’ wanneer ik wakker wordt ben ik meestal ook even verward en weet ik soms even niet waar ik ben. is hier een oplossing voor, of heeft zoiets een naam? mijn vrienden kunnen er wel om lachen, maar ik niet meer, en het is ook niet bevorderlijk voor werk en school… ik hoop op een serieuze reactie.
2 reactiesReagerenEmma7 juni 2012 om 14:26Volgens mij lijd jij aan narcoleptie. Het bekendste kenmerk van narcolepsie is een overmatige behoefte om gedurende de dag te slapen, zelfs na voldoende nachtrust. Men heeft van een narcolepsiepatiënt dan ook vaak de indruk dat deze persoon te allen tijde zomaar in slaap kan vallen. In werkelijkheid is de stoornis complexer en verschillen de verschillende symptomen in frequentie en sterkte per patiënt.
Iemand die aan narcolepsie lijdt, valt gemakkelijk in slaap en heeft last van onbedwingbare slaapaanvallen. Dit kan gebeuren op ongepaste tijden en plaatsen. De slaapaanvallen kunnen gedurende de dag met of zonder waarschuwing voorkomen en kunnen onweerstaanbaar zijn. Deze aanvallen kunnen meerdere keren per dag voorkomen.
Lees verder: http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcolepsie
ReagerenNarcoleptie5 juli 2012 om 04:06Geachte R.Veens
Reageren
Om even te reageren op je vraag ivm met je slaapstoornissen!!Heb je ook last van levendige dromen en dingen zien ???
Dit gaat er meestal mee gepaard omdat je je remslaap overslaat, bezoekje aan neuroloog doen en ik spreek uit ervaring en bij mij helpt twee rilatines daags van tien mg, het beste groetjes s