- Anoniem19 september 2014 om 14:41
Hallo,
ik ben al een hele lange tijd doodmoe. had last van een traagwerkende schildklier dus volgens de huisarts zou dat het moeten zijn. eind vorig jaar was de schildklier goed, maar ik was vermoeider dan ooit. Op eigen verzoek doorverwezen naar een slaapcentrum en ja hoor, ik heb een slaapstoornis.
Het is geen slaapapneu, slaapwandelen of rusteloze benen syndroom. maar wat t wel is kunnen ze niet zeggen. ik hoop dat er meer mensen zijn, of mensen kennen met dezelfde symptonen.
Ik slaap voor mijn gevoel goed maar wordt wel doodmoe wakker. uit t slaap onderzoek is gebleken dat ik gemiddeld 35 a 40 keer wakker wordt zonder dat ik het door heb. lichaam moet wel elke keer opstarten en kom daardoor bijna niet in mn diepe slaap. ze hebben de volgende medicijnen al geprobeerd:
– zolpidemtartraat en clonazepam, deze werkten helaas niet.
nu willen ze dat ik anti depresiva ga slikken (t is niet psychisch, ben bij een slaappsycholoog geweest)
eigenlijk wil ik dit medicijn niet slikken en zou liever willen dat ze zoeken naar de oorzaak waarom ik zovaak wakker wordt (net zoals je bij slaapapneu wakker wordt om adem te halen)
herkent iemand deze slaapstoornis???? en hebben jullie tips???13 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 september 2014 om 17:28Er zijn soms aandoeningen waarvan de oorzaak niet bekend is en ook nog steeds niet is gevonden. Helaas.
ReagerenAnoniem19 september 2014 om 17:32Ook ik heb last van deze slaapstoornis en mijn schildklier werkt ook traag vandaar dat ik voor de schildklier medicatie gebruik.s,Nachts word ik vele malen wakker,weet niet waardoor en ben s,morgens al vaak moe,voordat ik mijn bed uitkom.Onlangs bloed laten prikken voor de schildklier omdat ik in korte tijd enorm veel ben aangekomen en ook veel last heb van spierpijnen.Blijkt de schildklier volgens mijn huisarts goed te zijn,iets,wat ik niet geloof en nu dan ook een afspraak heb met een internist.Ik heb jarenlang anti-depressiva geslikt en ben sinds kort aan het afbouwen,gelukkig….! Als ik jou was,zou ik echt niet aan de a.d. gaan als je het hiervoor niet nodig hebt.De bijverschijnselen zijn niet te min en ik ben dolgelukkig,als ik binnenkort van alles af ben.Wat mij goed hielp wat betreft het slapen,was het middel stilnoc,de fabrieksnaam weet ik niet zo gauw.Je zou beter deze kunnen proberen in plaats van anti depressiva,maar goed,ik ben geen dokter.Ik hoop je hiermee een klein beetje te hebben geholpen.Nog een ding: houd je schildklier goed in de gaten want een huisarts is wat dat betreft niet altijd op de hoogte.Misschien moet je net als ik eens naar de internist voor verder onderzoek.Beterschap gewenst.
ReagerenAnoniem19 september 2014 om 18:34Kan het zijn dat de fabrieksnaam van stilnoc zolpidem is?
Reageren
ik ben bij de internist geweest, die heeft bloed geprikt en een longfoto gemaakt. dit was beiden goed en de internist heeft gezegd niks meer voor mij te kunnen doen en dat ik toch weer terug naar t slaapcentrum moet en waarschijlijk wel de a.d. moetgaan proberen.(schildklier werkt volgens internist met medichijnen goed)
Mocht je wel meer of andere informatie krijgen van de internist zou je het mij dan willen weten?John (moderator)
19 september 2014 om 19:21Stilnoct is inderdaad Zolpidem
ReagerenAnoniem19 september 2014 om 19:29Als ik bericht en de uitslag van de internist wil ik je dit wel laten weten maar ik weet niet onder welke naam ik dit moet doen.Ik wens je verder sterkte!
ReagerenAnoniem19 september 2014 om 19:30Dat zegt de internist helaas ook. ik kan er wel mee leven als de oorzaak niet gevonden wordt, als er maar een oplossing is. Maar die lijkt er ook (nog) niet te zijn. Kan toch niet de rest van mijn leven zoooo moe zijn?
ReagerenAnoniem19 september 2014 om 19:33Nog even dit.Waarom moet je dan aan de anti-depressiva als je niet depressief bent? Ik weet dat verschillende a.d. ook voor andere kwalen kunnen helpen,maar voor vermoeidheid en slaapstoornissen zijn ze zeker niet geschikt.Integendeel!
ReagerenAnoniem19 september 2014 om 19:34Als je op dit forum zou willen reageren wanneer je de uitslag hebt zou ik dat fijn vinden.
Zal t af en toe in de gaten houden.
Mochten ze bij mij iets vinden, of iets geven wat goed werkt zal ik dat ook laten weten.Alvast bedankt en ook sterte ermee
ReagerenAnoniem19 september 2014 om 19:41Ik ben ook van mening dat a.d. hier niet voor geschikt is, maar ik ben geen arts. Bedrijfsarts zegt ook dat ik het niet moet gaan slikken. lees en hoor er ook alleen maar slechte dingen over. ben zeker niet depressief, alleen doodmoe.
Bij het slaapcentrum zeggen zedat er in a.d. een stofje zit wat mijn slaap zou kunnen verbeteren. als ik besluit t niet te gaan slikken dan kunnnen ze niks meer voor mij doen. en de internist ook niet endus zou ik dan volgens mij overal ‘uitbehandeld’ zijn.
Reageren
Ik had eigenlijk besloten dat ik echt geen a.d. wil slikken, maar t idee dat niks me zou kunnen helpen staat me ook niet aan.
twijfel nu echt of ik wel of geen a.d. moet gaan slikkenAnoniem19 september 2014 om 19:52Hier ben ik weer.Natuurlijk moet je het zelf weten en ik begrijp je vertwijfeling maar vraag dan om een goede a.d.die daadwerkelijk helpt om je moeheid te bestrijden al betwijfel ik of die echt bestaat.Ik heb verschillende a.d. gehad(ik had wel een zware depressie)maar geen enkele tablet hielp om eens lekker te slapen en m,n moeheid bleef,werd zelfs erger.De meeste mensen die ik ken en die ook a.d. gebruiken zijn allen vermoeid,nog maar te zwijgen over de rest van bijverschijnselen.Natuurlijk reageert iedereen hier anders op en misschien moet je het gewoon proberen.Stoppen kun je altijd.Succes!
ReagerenAnoniem19 september 2014 om 19:58Dank je wel. zal er goed over nadenken. en doorvragen naar de voor- en nadelen van a.d. waren ze bij t slaapcentrum nogal vaag over via de telefoon. Zal maandag een face-to-face gesprek aanvragen.
ReagerenAnoniem19 september 2014 om 21:29Prima,hoor ik dan nog van je,wat je gaat doen,wat je besloten hebt?In elk geval succes en toch nog een fijn weekend gewenst.
ReagerenAnoniem14 december 2014 om 18:43Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere huisarts en die is er achter gekomen dat ik een enorm vitamine d te kort heb, dat zou best de oorzaak van mijn klachten kunnen zijn. Ik hoop dat ze bij jou een oorzaak en oplossing gevonden hebben.
Reageren