Goedenavond,
Ik ben op vakantie met vrienden en heb sinds 2 dagen erg last van benauwdheid. Ik ga volgende week vrijdag naar huis alleen ik slaap erg slecht door de benauwdheid. Ik ben bang dat het wellicht iets ergs is en twijfel wat ik moet doen? Ik ben 21 en op Malta is het nu 33 graden.
Als je aanleg hebt voor astma of andere luchtwegaandoeningen, kun je ook sneller benauwd worden. Ik denk dat veel mensen (met name s'nachts) met hitte last kunnen hebben van benauwdheid. Merendeels psychisch bepaald. Als je geen koorts, hoest of slijmreacties hebt is het niet nodig eea te laten controleren. een longembolie of iets dergelijks zou eerder , na je vliegreis, op zijn getreden. En als het een Corona gerelateerde klacht zou zijn zou je ook eerder klachten hebben gehad.
Doe maar eens de hyperventilatietest , via deze site, en kijk of jej je daar ook in herkent..
Beste Peter,
Bedankt voor uw reactie en zelf heb ik geen astma of luchtwegklachten. Ik ben wel erg benauwd nog steeds en sliep vannacht nauwelijks. Toch heb ik wel last van hypogronderie en ben snel bang dat het iets erg is.
Ik had wel twee bloedneuzen in de afgelopen dagen en bang dat het misschien leukemie is met ook de benauwdheid
Als het met name s' nachts is denk ik dat de angst veel meespeelt... Een bloedneus kan vaak een tweede of derde bloedneusgeven, omdat het bloedvaatje nog niet genezen is. Ik denk bij een bloedneus zeker niet meteen aan leukemie!
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!