- sam5 juli 2010 om 20:44
weetje wat ik heb.. al paar weken slaap ik bijna 24uur elke dag en kan kon niet veel staan/lopen moest veel liggen en slapen voelde me duizdelig,slap,chagerijnig en geiriteerd aan alles. heb bloed laten prikken week later was mijn uitslag 100% in orde. nu ben ik verbaasd. ik voel me wel beter, maar kan veel beter pff.
denk dat ik beter een ct scan laat doen ofzo, want elke dag ben ik me zelf gewoon niet en het is gewoon KUT vooral nu zomervakantie!!!!
dus morgen voor de 5e keer naar arts om te vragen of ik een ct scan mag doen.. want you never know whats in your brain
Richard15 juli 2010 om 10:42Ik heb hepatitus B en C.Maar ik weeg met mijn 183 cm maar 63 kilo en heb een heel slechte eetlust en door die Inteferon wordt dat nog erger.
Reagerennadia25 augustus 2010 om 04:37Ja ben ook pas 14 en hb wel ht gevoel dat ik een dag zonder eten kan met geen hongergevoel, de oorzaak kan wel zijn dat ik regelmatig keelonsteking.heb, maar dat moet overgaan want die laat ik verwijderen volgende mmaand, maar op school is moe zijn, slaperigzijn en niks willen eten niet handig, ben ook heeeel vaak hiervoor naar de huisarts geweest, enkele bloedtestjes gehad en ik zou ijzergebrek
Reageren
hebben, na maandenlang ijzertabletjes slikken voelde ik geen verbetering…
Mn moeder is ook nog eens bang dat het volgend maand erger word, na de operatie
Maar tenslotte weet iemand wat dit is? Dat vraag ik me elke dag af , wil wellens weten hoe ik weer normaal word. Of dt dit ooit weggaat??Inge8 oktober 2010 om 09:07Je moet ’s ochtends altijd wat eten. Al is het maar een banaan of een cracker. Ik heb soms ook geen eetlust, net zoals nu. Het lijkt een soort blokkering. Pas als je begint met eten, dan word het minder. Doe het maar eens, want zonder eten, word je maag ook kleiner. En dat moet je niet laten gebeuren! Veel succes.
Groetjes inge
Reageren…8 oktober 2010 om 20:10Dat je maag kleiner wordt als je niet ontbijt is niet juist. Je hebt wel gelijk als je adviseert te ontbijten.
ReagerenAnoniem8 oktober 2010 om 20:11Het ontbijt is de eerste maaltijd na een hele nacht en vaak een deel van de avond. Het lichaam is toe aan eten. Een goed ontbijt zet de darmen aan tot werken en stimuleert daarmee de stoelgang. Een ontbijt levert de energie voor genoeg concentratievermogen op het werk of op school. Bovendien is ontbijten ook belangrijk om een gezond gewicht te behouden. Wie niet ontbijt, compenseert dat vaak later op de dag met snoep en snacks. Die leveren meestal veel calorieën en relatief weinig vitamines en mineralen. Een goed ontbijt levert juist een belangrijke bijdrage aan de benodigde voedingsstoffen.
Lees verder op:
Reageren
1. http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/maaltijdmomenten/het-ontbijt.aspx
2. http://www.voedingscentrum.nl/nl/voedingscentrum/nieuws/kies-voor-gezond-ontbijt.aspx
3. http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gewicht/de-balansdag/slim-kiezen/ontbijt.aspxonbekend8 december 2010 om 17:15ik heb precies hetzelfde
Reageren
ik at eerst porties gewoon en nu zit ik al
na een paar happen volHans8 december 2010 om 17:45Als je last hebt van hetzelfde, dan heb je dus ook het zelfde advies opgevolgd naar de huisarts te gaan. Heeft de huisarts jouw bloed onderzocht? Wat vond de huisarts van jouw klachten?
ReagerenIreen17 december 2010 om 11:14Denk vooral dat het op jonge leeftijd weleens in de Pfeifer hoek gezocht moet worden. Heb ik ook gehad, helaas is het wel zo dat je je hele leven die symptomen blijft houden. Ook al kan je Pfeifer maar een keer krijgen, er zijn heel veel varianten en het schijnt ook een soort herpesvirus te zijn wat dus zou betekenen dat je bij een verlaagde weerstand weer dezelfde klachten krijgt. Ben nu zelf weer naar de dokter geweest om bloedonderzoek te vragen, heb geen trek, vol gevoel, alleen al misselijk als ik aan vlees of frituur denk en val gelijk ook heel veel af. In tegenstelling tot iedereen hier ben ik niet duizelig, wel moe, en heb ik het voortdurend warm of soms opvliegers. Ik ben te jong voor de overgang dus dat is het niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
ReagerenAnoniem17 december 2010 om 15:15Vermoeidheid is zo’n algemeen symptoom dat er weinig zinvols over valt te zeggen omdat bijna alle ziekten gepaard gaan met vermoeidheid.
Reageren
Opvallend is wel het gewichtsverlies. Wat is hiervoor uw verklaring? Is hier een relatie tot het volle gevoel en de verminderde eetlust? En wanneer is de uitslag van het bloedonderzoek bekend?Ireen22 december 2010 om 12:09Het afvallen is bij mij wel een standaard iets. Als ik minder eet merk ik dat gelijk in gewicht, wat mij eigenlijk meer bezighoudt zijn die warmtevlagen. Ik heb het de hele dag warm terwijl ik altijd een koukleum was. Je zou denken dat hoe minder vet op je lijf hoe kouder…heb ook altijd een lage bloeddruk. Word nu getest op algemene waarden, lver en schildklier, de uitslag is rond de 3de januari. Ik laat het weten.
Reageren
Overigens vermeldde de arts dat dit ook symptomen kunnen zijn van stress, wat ik enigzins heb, maar ook niet zo overdreven om het op deze manier te merken denk ik zo.sean3 januari 2011 om 17:45raar ik ben 17 januari 14 en heb dat ook
ReagerenGerard3 januari 2011 om 18:08Sean, kun je wat meer vertellen over jouw problemen? Dan kunnen we je misschien beter begrijpen en je beter helpen.
ReagerenN.J.19 maart 2011 om 07:51Hallo allemaal,
Ik herken ook van deze klachten. Ik ben snel moe, duizelig en trillerig. Maar ik heb last van hooikoorts, vele allergiën en astma.
Nu denken mijn ouders, ik ben 17, dat ik een tekort heb aan vitamines.Dit is moelijker op te lossen dan het lijkt want ik kan niet tegen fruit. (meeste fruit, banaan-druiven-mandarijn/sinaasappel uitgesloten) Niet tegen soyamelk of gewone melk. Niet tegen noten en noem maar op.
Daarnaast heb ik toen ik tien was Pfeiffer gehad.Menstruatie loopt ook niet door, kunnen pauzes tussen zitten van maanden.Ik heb al verschillende onderzoeken gehad, bloed kwam niks uit en ook urine kwam niks uit.
Een maand of twee geleden heb ik zelfs weken thuis gezeten omdat ik niks meer kon. Ik ben toen meerdere keren flauwgevallen e.d. als gevolg van een lage bloeddruk 50/100 geloof ik.
Wie kan mij helpen?
Groetjes,
Reageren
N.J.Fixer19 maart 2011 om 13:35Een lage bloeddruk hoeft het probleem niet te zijn. Wel dat je allerlei kwaaltjes lijkt te hebben. Hierdoor zak je eigenlijk steeds verder weg. Kun je voor jezelf een programmaatje maken waarmee je langzaam weer jouw conditie opbouwt. Kan het niet gewoon zo zijn nu je zo in de groei bent en alle drukte van de puberteit ondervindt, dat je gewoon verschrikkelijk druk bent geweest en dat je gewoon heel erg moe bent?
Reageren