Zoeken Vraag het forum

Snel moe en geen eetlust en duizelig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ingrid

Ik heb sinds 2 weken dat ik snel moe ben en duizelig en geen eetlust.
    Zit snel vol als ik aan het eten ben en ben heel moe.
    Nu helemaal met de vreselijke kou. Dan heb ik helemaal snel last van de duizeligheid.
    Komt dit door de kou of moet ik toch maar misschien even bloed laten prikken?

Iemand die dit herkend?

Bedankt alvast!

45 reacties
    Reageren
    brenda

naar de huisarts en bloed laten prikken.
    beterschap, Brenda

Reageren
    Minne

Vermoeidheid is een lastige klacht. Veel mensen hebben deze dagen last van allerlei infecties en worden een beetje ziek. Het zijn ook de zogenoemde donkere dagen na Kerst, alle feesten zijn wat naar de achtergrond en de dagelijkse sleur kan dus de kop opsteken met een wat depressief gevoel dat omhoog kan komen. Maar misschien heb je last van de koude en zit je veel binnen inactief te zijn en ben je wat minder fit dan normaal.
    Toch is het ook mogelijk dat er wel degelijk reden is voor onderzoek door een arts. Als je sneller vol zit kan er van alles en nog wat aan de hand zijn met de darmen, of maag.
    Ik denk dat je zelf moet beslissen wat het verstandigst is, als je een onprettig gevoel hebt dat er wel eens iets aan de hand zou kunnen zijn en dat je je dus zorgen maakt, ga dan wel even naar de huisarts. Denk je dat het meer iets tijdelijks kan zijn of dat je zelf wat kunt dokteren, zie het dan nog even aan. Maar maak sowieso een lijstje van dingen die nu spelen, dan kun je dat vergelijken met over een week, of over een maand, dan heb je meer inzicht in wat het nou precies is en kan de huisarts beter helpen omdat hij meer gegevens heeft dan ‘beetje moe’ en ‘snel vol’. Een soort dagboekje dus, erin schrijven hoe je erlichamelijk en psychisch voorstaat. Dat zou mijn advies zijn.

Doei, en beterschap.

Reageren
    don12n

Hoi,
    Dit is voor mijn bijna dezelfde soort klachten, vooral de duizeligheid en het niet kunnen slapen. Deze problemen zijn begonnen tijdens een interferon alpha-2 van een jaar. Heb toen hele dagen liggen overgeven en verschrikkelijk ziek zijn. Dit is vastgesteld en behandeld tegen eind 2003. Sindsdien kan ik met de grootste moeite iets eten en mijn medicijnenkast ligt vol met mislukte resulteten. Ik weet niet of je dit enigzins helpt maar als jij ook interferon hebt moeten nemen hebben we een zeer belangrijke overeenkomst. Dus laat je me aub iets weten ?
    GRTZ don12n

Reageren
    don12n

Laat eens een hepatitus-c test doen. Ik had 7 jaar geleden dezelfde symptonen, dus laat eens speciaal op je lever waardens controleren.
    GRTZ don12n

Reageren
    Juno

Duizeligheid heeft vele meer voor de hand liggender oorzaken.

Voor de patiënt is deze klacht vaak angstbeladen, terwijl de kans op een ernstige oorzaak zeer klein is.

Er moet onderscheid worden gemaakt tussen draaiduizeligheid en klachten die bestaan uit een licht gevoel in het hoofd of het gevoel flauw te vallen.

Bij draaiduizeligheid is er sprake van een bewegingssensatie waarbij objecten bewegen of waarbij het gevoel bestaat dat de patiënt zelf beweegt. Vertigo is een andere term voor deze draaiduizeligheid.

Sommigen gebruiken de term duizeligheid bij andere dan bovengenoemde klachten, bijvoorbeeld bij wazig zien of onzekerheid bij het lopen.

Meestal kan er geen diagnose worden gesteld en verdwijnen de klachten vanzelf. Andere diagnosen zijn: orthostatische hypotensie, hyperventilatie, bijwerkingen van geneesmiddelen, anemie, syndromen van de cervicale wervelkolom en virusziekten. Een CVA, ritmestoornissen of een andere hartziekte zijn een enkele keer de verklaring voor de klacht duizeligheid. Een hersentumor als oorzaak van duizeligheid komt in de huisartsenpraktijk zeer zelden voor.

De drie meest voorkomende oorzaken van draaiduizeligheid zijn: benigne paroxismale positieduizeligheid (BPPD), neuritis vestibularis en de ziekte van Meniere.

Reageren
    Janette

Een licht gevoel in het hoofd heeft andere kenmerken, maar wordt ook vaak duizeligheid genoemd.

Een licht gevoel in het hoofd komt voor bij de onderstaande ziektebeelden en situaties.

Psychische/psychiatrische aandoeningen, meestal bij angststoornissen, met name bij een paniekstoornis. Hyperventilatie kan ook deze klachten geven, en het kan optreden bij angst, maar ook bij lichamelijke aandoeningen. Duizeligheid komt ook soms voor bij een depressie.

Orthostatische klachten treden dan op na opstaan uit liggende of zittende houding. Orthostatische hypotensie is een van de mogelijke oorzaken.

Vasovagale klachten ontstaan bij emoties of na lang staan. Dit is eigenlijk het gewone flauwvallen.

Soms zijn cardiovasculaire aandoeningen de oorzaak van een licht gevoel in het hoofd.

Een andere oorzaak kan zijn bepaalde medicatie, waaronder diuretica, antihypertensiva, psychofarmaca, fenytoïne, carbamazepine en sommige antibiotica.

Reageren
    Laura

Kan het zijn dat je misschien een trage schieldklier hebt? Hopelijk is hetniets ergs. Succes!

Reageren
    Anoniem
    anoniem

zon gevoel heb ik ook. de laatste tijd en vilders in mn buik is ook aanwezig. En samen vormt buiklachten en krampen bij mij dit heb ik voor het eerste keer en ik vind het heel raar als iemand mij ook kan helpen?

Reageren
    Guy

In reactie op het laatste bericht: Kun je een uitgebreider verhaal vertellen en je vraag duidelijker formuleren: wat, waar, wanneer, hoe, enzovoort?

Reageren
    doet er niet aan toe

Ja dat heb ik nou ook!!! Snel moe, weinig eetlust, vaak misselijk… Ik ben pas 14,

Reageren
    Anoniem

Hoi Doet-er-niet-aan-toe, ben je al bij de huisarts geweest? Wel even doen hoor! Samen met je vader of moeder. Het is niet normaal dat je deze klachten hebt!

Reageren
    Richard

Ik ga over een paar weken ook een half jaar een interferonkuur doen,maar ik schrik wel van deze bijwerkingen aangezien ik al problemen heb met eetlust en te laag gewicht.Ik denk dat ik eerst een beetje ga bijvoeden met drinkvoeding.

Reageren
    Geert

Richard, waarom ga je een interferonkuur doen? Wat heb je onder de leden?

Reageren
Reageer op: Snel moe en geen eetlust en duizelig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.