Ik ben de hele nacht wakker gebleven omdat ik niet moe was dus ik hoopte dat ik overdag in slaap viel maar ik was helemaal niet moe ik krijg geen oog dicht en er is niks aan de hand met me denk ik. Nu is het avond en het lijkt net of het een nieuwe dag is, ik ben niet moe en heb al 28 uur niet geslapen. Ik ben best bang omdat ik me echt niet moe voel. Kan iemand me helpen, ik drink overgends al 2 jaar ranja dus het kan niet aan cafaïne ofz liggen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Om beter te kunnen slapen is je eet- en leefpatroon erg belangrijk. Wat voeding betreft de snelle suikers en vooral de geraffineerde suikers vermijden. Die zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat ontregelingen kan geven in je hormonen en neurotransmitters. Beter een kopje thee zonder suiker dus in plaats van ranja. De geraffineerde suikers beroven je lichaam ook nog eens van allerlei vitaminen en mineralen.
Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.
Verder kunnen allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je gezondheid helpen ondersteunen. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B, C en D en omega 3. Er zijn ook aanvullende middelen, zoals bepaalde kruiden en middelen als 5htp en theanine.
Ook zorgen voor voldoende lichaamsbeweging en daglicht. Vooral daglicht vroeg in de ochtend.
Kortom, goed voor je gezondheid zorgen en verdiep je eens in wat goede voeding met je kan doen.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!