Mijn echtgenote ging vreemd met een goeie vriend

Enkele dagen geleden kwam ik erachter dat mijn vrouw een eenmalige avontuur heeft gehad met een vriend des huizes die ze ook op professioneel vlak ontmoet .
    Wij hebben veel gepraat ze heeft heel veel spijt maar hoe moet het nu verder ik ben zelf alle vertrouwen kwijt . Binnen 2 weken moet ze naar het buitenland met die pers ik kan dat emotioneel niet aan is dit abnormaal ? Is het niet beter alle contact te verbreken en een nieuwe weg in te slaan of ben ik naïef ? Ik heb zoveel vragen mensen ze zeggen je mag niet veel verbieden maar dit is toch de normaalste reactie dat je van mij kan verwachten .
    Kan iemand mij raad geven aub

Reageren

Ik denk dat jou reactie heel normaal is. Niet raar dat je het vertrouwen kwijt bent en in je partner en in de "vriend". Ik begrijp ook heel goed dat je bedenkingen hebt met het uitstapje naar het buitenland dat ze samen maken. Ofschoon dat eigenlijk een detail is. Vreemdgaan kan ook hier...alleen geeft de afstand gevoelsmatig extra onzekerheid en extra gelegenheid. Je vertrouwen heeft een ferme deuk opgelopen en terecht, je bent gekwetst. De trip naar het buitenland verbieden zou kunnen maar zal waarschijnlijk een bounce effect hebben.
    Het is een moeilijke situatie. Als het vertrouwen onherstelbaar is geschaad, zal dat altijd een probleem blijven. Dan is een relatie gedoemd om te mislukken.
    Ik neem aan dat je zelf nooit in zo'n situatie bent geweest?

Reageren

Nee idd dit is mijn allereerste keer na 30j samen zijn . Ze heeft de beste bedoelingen om alles weer een kans te geven enkel met dit individu wil ik dat ze volledig breekt en blijkbaar ligt dat gevoelig ze merkt op dat ik haar te veel ga verbieden maar dit is toch uiterst normaal zolang deze pers in haar leven is zal er gevaar blijven bestaan . Ikzelf heb deze nacht nachtmerries gehad waar ze mij moest uit wekken want ik sloeg naar alles om mij heen schreeuwend naar zijn naam .

Reageren

[quote]Ik neem aan dat je zelf nooit in zo'n situatie bent geweest?[/quote] Ik bedoelde eigenlijk of je zelf ooit een misstap hebt gemaakt....

[quote]enkel met dit individu wil ik dat ze volledig breekt en blijkbaar ligt dat gevoelig ze merkt op dat ik haar te veel ga verbieden[/quote] Dat ze volledig met die persoon breekt lijkt me nogal logisch. Ze zou dat eigenlijk uit zichzelf moeten doen. Aan de andere kant zou ze daarmee wel toegeven dat er nog steeds een risico is. Ik neem aan dat ze dat tegenspreekt met: het zal niet weer gebeuren.
    Het contact kan blijven voortduren maar er zullen geen intimiteiten meer plaats vinden. Maar daar zou ik dan ook niet op vertrouwen, moet ik eerlijk bekennen.
    Ik weet natuurlijk niet hoe de zakelijke verhoudingen tussen beiden zijn. Maar als dat gevoelig ligt, mag je daar je twijfels over hebben. Als het ook nog een vriend des huizes is, brengt ze jou daarmee in een onmogelijke positie. Als dat nou de beste bedoelingen zijn...........

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Mijn echtgenote ging vreemd met een goeie vriend

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe