Zoeken Vraag het forum

Druppels of tabletten tegen “zin”

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

(Ter info & dan to the point) Ik ben een jonge meid van 23, voor mijn leeftijd absurd veel meegemaakt en vele behandelingen afgerond.. Er mankeert niks met mij, het had alleen verwerkings tijd nodig.. Doordat ik met 17jaar al op mezelf ging wonen en nijn ouders narcistisch zijn ben ik behoorlijk snel volwassen moeten worden.. Door deze nare jeugd ervaringen ben ik gewoon vele malen verder dan de meeste van mijn leeftijd. Ik loop dan ook altijd tegen de lamp wanneer het gaat om persoonlijke relaties & vriendschappen. Doordat ik verkeerde mensen aantrok ben ik me op mezelf gaan richten en positief veel veranderd, met iedereen gebroken etc. omdat een one night stand voor mij niet bevredigend is sta ik al jaren droog, simpel weg omdat er sprake moet zijn van liefde, ik trok altijd onstabiele meiden aan.. (ja ik val ook nog eens op meisjes) dat ik een beetje klaar ben met de liefde, althans die liefde! (Alleen maar geven en bijna achter iemand aanrennen.. Hoop drama) Vrienden of familie heb ik nooit echt gehad, sinds ik clean ben geworden (5jaar terug inmiddels weer) ben ik alles om me heen kwijtgeraakt en zit ik veel thuis, k richt me veel op sport en op hobby’s zoals fotograferen etc.

Het gemis van seks en liefde in mijn leven is echter zo groot geworden dat het mij belemmerd in mijn functioneren.. K ben behoorlijk prikkelbaar, kan geen romantische dingen meer zien, ik voel me daardoor leeg en afgewezen terwijl k altijd zo lief ben geweest.. Mijn libido is altijd vrij hoog geweest maar het zelf doen geeft totaal geen vervulling meer.. K mis die connectie met iemand, ik zie er goed uit en ben ontzettend veel afgevallen dus daar ligt ook een groot stuk onbegrip.. Het ligt daar ook allemaal niet aan.. K moest mijn zelfbeeld gewoon verbeteren en dat is nu goed en toch voel ik nauwelijks nog een klik met mensen, dingen van op vandaag boeien me niet, tv, materie, gadgets al helemaal niet.. Ik voel me daardoor best leeg en als ik steeds mezelf bevredig wat onbevredigend is dan voel ik me klote dat ik vaak gewoon begin te huilen van die eeuwige pijn, van hoe mensen mij behandeld hebben. Het waren foute mensen maar daarom heb ik met ze gebroken! Neemt echter t verdriet niet zomaar weg.. Die liefde heb ik thuis nooit gekregen en familie heb ik niet, ook met mijn broer is er geen contact meer.. Die is ook al depressief. Na jaren therapie en eindelijk clean te zijn van verdovende middelen en medicatie, zou ik ook heel graag iets willen dat mijn libido tijdelijk op pauze zet..

De lente/zomer komt er weer aan en die behoefte/verdriet begint zodanig op te spelen weer.. Ik wil geen zin meer hebben in seks als ik toch al zolang alleen ben, ik word er teneergeslagen van en het belemmert me heel erg!! (Steeds dr aan herinnerd worden dat ik overal alleen voor sta en het ook daadwerkelijk al zolang alleen moet doen.. Eens is het vlammetje op en ik verlang zooo erg naar iemand die mij eens steunt en dat ook fysiek laat blijken, liefde/vriendschap/geborgenheid) Na veel mislukte dates – was wwl leuk maar die klik was er niet.. De meeste waren behoorlijk kinderlijk dus ben ik me op mezelf gaan focussen maar die behoefte aan seks en dat gemis wil ik niet meer)

Ik hoop echt dat iemand mij iets kan adviseren want zonder de behoefte aan die ene partner en seks voel ik die leegte en dat gemis ook niet, ik verveel me nauwelijks maar dit leid te zeer af die hormonen.. Concentratie is ver te zoeken.. Dan heb ik het over zo’n 9x per dag ofzo, het denken is veel vaker.. Niet meer leuk gewoon!

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je behoefte aan affectie, geborgenheid en ook seks zijn natuurlijk helemaal niet zo vreemd gezien je leeftijd en ook je verleden. Of het verlagen van je libido een oplossing is betwijfel ik. Er zijn middelen die libido verlagend effecten hebben. Waaronder enkele anticonceptie pillen. Je zou dit met de huisarts kunnen bespreken.

Reageren
    Anoniem

Hallo Tandor,

Dank voor je reactie!
    Ik geloof ook niezo zeer dat het direct iets zal verbeteren maar liefde kun je niet afdwingen en daar heb ik respect voor.. Tot die tijd wil ik die behoefte gewoon graag zo min mogelijk ervaren omdat ik dit link aan verdriet/gemis, soms ook afwijzing (door het leven enzo) ik wil me niet meer zo rot voelen maar net doen of het ok is zonder relatie/of enige affectie gaat na zoveel jaar niet meer.. Het is een behoorlijk ongezonde situatie geworden voor me.

Ik slik de pil ivm buikpijn maar dit heeft helaas niet echt een verlagend effect 🙁

Mss andere opties mogelijk? Homeopatisch of iets?

Groetjes

Reageren
    John (moderator)

Ik zou zo geen homeopathisch middel kunnen bedenken dat daar werkzaam voor is. Ik denk dat je er toch met je huisarts over moet praten. Er zijn pillen die oestrogeen bevatten. Dat zou meer invloed op je libido kunnen hebben.

Reageren
    Anoniem

Owke, dan ga ik haar eens bellen!

Dank.

Groetjes

Reageren
Reageer op: Druppels of tabletten tegen “zin”
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.