Zijn er meer vrouwen die het orgasme nauwelijks voelen. In het verleden heeft het wel goed gewerkt, maar nu merk ik op dat moment nauwelijks iets. Ik voel het lichamelijk wel, spieren trekken samen enz. Maar niet / nauwelijks dat gevoel erbij. Wat is er aan te doen? Wat kan een lichamelijke oorzaak zijn.
Ik heb nog een paar aanvullende vragen.
Hoe oud ben je?
Gebruik je medicijnen?
Heb je recent ook nog andere klachten gekregen?
ben 32, heb het ongeveer 10 jaar schat ik, geen medicijnen, ook de pil niet. Geen andere klachten.
Ik denk dat je er dan goed aan doet om naar de gynaecoloog te gaan voor onderzoek. Is je libido wel hoog genoeg?
Okay, dan adviseer ik je toch om een afspraak te maken bij de gynaecoloog.
Ik heb dit sinds een paar jaar af en toe, laatste tijd vaker. Onlangs 2 keer achter elkaar. Wel opgewonden, alles positief en normaal maar het orgasme was er lichamelijk wel, maar ik voelde helemaal niks. Echt niet leuk…
Naar een gynaecoloog gaan heeft volgens mij geen enkele zin, want wat ik erover lees weet men gewoon niet precies hoe dit komt. Je belandt al snel in de hoek: het is psychisch, wat het alleen maar verder problematiseert. Ik ben 51 en heb altijd een heerlijk en fijn seksleven gehad, kan er altijd van genieten, kom redelijk makkelijk klaar, voel
me seksueel bevrijd, ontspannen en sinds 7 jaar al helemaal met een fantastische partner. Toch gebeurt dit anhedonisch orgasme steeds vaker.
Vraag me af of het door de overgang komt.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!