Zoeken Vraag het forum

essentiele vulvodynie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik zit ook al 5 maanden met constante brandende pijn en jeuk bij mijn vagina en constante plasdrang. Behandeling bij uroloog / gynaecoloog niks helpt. Blaas spoelingen, creme, medicijnen, vandaag een biopt gedaan bij mijn vagina maar de gynaecoloog denkt aan zenuwpijn / beschadiging mogelijk door candida na antibiotica. Ook bij een homeopaat geweest, niks helpt en ik ben radeloos. Sex lukt niet meer, ik heb daar nooit problemen mee gehad totdat ik nu deze klachten heb. Uroloog denkt aan overactieve blaas maar de jeukende en pijn bij mijn vagina kan ze daardoor niet verklaren. Wie heeft er tips, ik las ook over mogelijk effect van paarden melk capsules

Anoniem

Iemand tips? Adviezen?
    Ik lees dat veel vrouwen radeloos zijn. Ik voel me depressief door deze klachten en ik kan mijn dagelijkse dingen niet meer doen, ik heb 2 jonge kinderen. Ik ben ook bang dat het nooit meer weg gaat als het met zenuwen re maken heeft, dit kan toch niet opeens opgelost zijn

Reageren
    Ann

Toen ik continu moest plassen en brandende vaginale pijn had bleek het cytolytische vaginose te zijn wat wil zeggen dat de PH veel te zuur was voor de vagina. Ik kreeg natrium bicarbonaat om op te lossen in water en dagelijks een vaginale spoeling te doen. Werkt onmiddellijk. Diagnose werd gesteld door gynaecoloog Gilbert Donders. Andere dokters gaven me middelen tegen candida.

Reageren
    Chantal

Ik heb al een jaar een enorm branderig vaginaal gevoel. Ik ben voor de eerste keer geopereerd geweest maart 2023 aan een clitorale cyste. Maand erna kreeg ik dit branderige gevoel. Terug operatie omdat de cyste niet helemaal werd weggehaald en daardoor kwam dit gevoel. Tot op deze dag heb ik het nog steeds en is al 10 maand geleden na 2de operatie. Gynaecoloog zegt al heeltijd zenuwpijn maar ik heb na mijn maandstonden een dag of 10 een gezwollen vulva ook. Anders niks van last. Afscheiding is ook altijd ok. Andere gynae denkt nu aan schimmelinfectie die heeltijd terug komt maar die had ik vroeger al en die voelde zeker zo niet aan. Had veel meer jeuk dan. Al zalf en pillen gekregen tegen zenuwpijn maar die helpen niks. Al zoveel naar gynaecoloog geweest ondertussen dat ze het zelf niet meer weten denk ik. Voel me zo misbegrepen en ze luisteren precies niet. Zenden je naar huis maar ik zit wel met dit ( onleefbaar) branderig gevoel. Ben nu gestopt met anticonceptiepil maar brand nu precies nog meer 😩. Weet ook echt niet meer wat te doen

Reageren
    Cooper

Wat een ellende dit , kan amper zitten van de pijn.
    De vorige keer dat ik het had . Kreeg ik amytripilien en dat hielp.
    Nu weer terug gekomen ,brandende aan vulva om te janken.
    Maar wat ik niet lees , ook brandende pijn aan anus .
    Wie herkent dit , ben ten einde raad.
    En de amytripilinie helpt nu niet .

Reageren
    Sandy

Ik heb helaas ook deze klachten en ook wat lijkt op kleine blaasjes en een rood bultje. Hebben jullie ook bultjes of blaasjes?

Om moedeloos van te worden. Ik heb nu duindoornbes capsules besteld wat goed schijnt te zijn om de boel te hydrateren. Ik kreeg het in de menopauze.

Reageren
    Diana

Beste Sofie,
    Ik heb hetzelfde als u. Wellicht leest u nog op dit forum? Bij mij ook pijnklachten die ontstonden na bevalling kort geleden
    Revalidatie hielp heel goed, maar daarna helaas weer nieuwe pijn vanwege een ongeval. Nu mogelijk ook aan de medicijnen.

Dus ik kan jullie iig wel pijnrevalidatie aanbevelen. Ik kon nadien weer zitten zonder pijn en zelfs fietsen voor tien minuten

Reageren
    Marie

Ik herken veel van jullie klachten. Branderig gevoel, maar een paar minuten in dezelfde houding kunnen zitten, geen broek die goed zit. Ik heb er al zeker 10 jaar last van. Nu blijkt mijn kleindochter van 5 ook al deze symptomen te hebben, ze wordt er gek van. Ook mijn dochter herkent het. Ik denk aan lichen sclerosis. Kleindochter heeft na veel moeite een verwijzing kinderarts gekregen.

Reageren
Reageer op: essentiele vulvodynie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.