pfff, waar moet ik beginnen.
Wij zijn een stel dat de afgelopen tijden pogingen heeft ondergaan in IVF om een 2e kind in ons middel te krijgen. De afgelopen tijd ben ik veel thuis geweest en heb helaas onbewust te weinig aandacht geschonken aan aan mn gezin. Je voelt em al aankomen, in een openhartig gesprek vertelt mn vrouw me dat ze in de knoop zit met haar gevoelens. Ik ben geen heilig boontje en heb in de afgelopen jaren het vertrouwen van mijn vrouw meer malen beschadigd. Deze acties, zoals ik ze noem blijven op dit moment door haar hoofd spoken en doen dr pijn. Tijdens deze gesprekken blijf ik wel een onderbuikgevoel houden en vraag dr of er iets anders meespeelt. Hier wordt negatief op gereageerd. Helaas heb ik een andere indruk. De laatste maand valt vrouwlief namelijk uit haar rol door kleine dingetjes die ze net even anders doet. Als voorbeeld verblijft ze een nacht op de bank. Ze heeft spelletjes gespeeld vertelt ze de volgende dag.
Als we weer 1 van onze gesprekken hebben, vraag ik dr recht op de man af of ze zich nooit fysiek tot iemand aangetrokken voelt (tijdens het uitgaan bijvoorbeeld). Nee, nooit gehad. Een beroemd iemand dan? Mwah, daar kan ik wel van dromen. Na een korte pauze, kom ik de kamer weer binnen en zie dr denken. Ik vraag wat er is en mn vrouw geeft me aan dat ze zich wel tot iemand aangetrokken voelt. Wie is mijn vraag. Het blijkt een bekende van dr te zijn. Hoe, wat waar??!! Naar blijkt is ze enkele weken geleden, heel impulsief(dat kan ze echt zijn), bij hem op de koffie geweest omdat ze in de buurt aan het shoppen was. Door alle gedoe was ze het me vergeten te vertellen. Ik word enorm boos, knap eigenlijk wel uit mn vel. Ze is stil en hoort mn relaas aan. Ik leg een puzzel en spit alles na. Blijkbaar praat ze met hem over de problemen die ze met mij heeft. Nu even technische details, ze heeft de gesprekken die ze online hebben gevoerd verwijderd omdat de teksten dan te lang zouden zijn. Een dag later heeft ze ze verwijderd omdat er teksten in stonden waarin ik het aardig te verduren kreeg. Ik weet nu al niet meer wat ik moet geloven. Inmiddels zwakt ze de het aangetrokken voelen af tot aangetrokken voelen tot de gesprekken. Op dezelfde avond vraag ik dr of ze zijn telefoonnummer heeft en of ze contact met hem heeft gehad. Nee, is het antwoord. Zaterdag blijkt anders, ze had zn telefoonnummer maar heeft na mijn enorme boosheid alles van hem gewist.
Echt, ik weet niet wat ik moet geloven maar dring niet tot dr door dat ze niet eerlijk is. Ze is naar mijn gevoel te wisselend. Ligt het nu aan mij vanwege mijn eigen ervaringen en gevoel Of zal ze toch echt eens eerlijk moeten zijn?