Zoeken Vraag het forum

Twijfel over relatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi ik ben een jongen 26jr en heb nu 1 jaar en drie maanden verkering met een meid.
    Zij is zwak begaafd en heeft een hoop ellende mee gemaakt ( verkeerde vriendjes )
    Ze heeft een Wajong en gelukkig wel een vast contract. Alhoewel het heel moeilijk zal zijn. Mocht ze d’r baan verliezen een nieuwe te vinden.

Maar het was niet bepaald Liefde op het eerste gezicht dat duurde van mijn kant even voor ik besloot het een kans te
    Geven en nu zoeken we, vooral zij naar een woning om samen te wonen, (wonen nog thuis). zij heeft wel een half jaar op haar zelf gezeten maar door een verkeerde ex is dat over en zou er nu zelfs iemand langs komen als ze weer op zichzelf gaat wonen om te kijken of het goed gaat. Ze deed in het begin altijd heel vaag over haar verleden en soms nu heb ik wel is het idee dat ze dingen verzwijgt, zo praat ze veel met een andere jongen waarvan ze zegt dat het haar beste vriend is, maar als ik dan vraag waar ze het over hebben oh niks zegt ze dan, en onlangs is er zelfs een ( vakantie vriend ) van haar die haar zocht en weer in contact met d’r kwam via d’r broertje, ze zegt dat hij advocaat is een kast van een huis etc etc en al 8 jaar een vaste relatie heeft met een vrouw, nu kent ze die man 3 a 4 weken daarna is er drie jaar geen woord gewisseld en opeens nu heb ze de grootste gesprekken met die man…. Als ik dan vraag waar het over gaat zegt ze oh gewoon je weet wel…? Helemaal in de wolken van wat hij heeft, etc ik vindt dit vreemd, nu ben ik van mezelf best op me eigen ga niet uit etc ze is zelfs me eerste vriendin, ze is een lieve meid maar ik heb serieuze twijfels over de relatie die we hebben, zo lijkt ze totaal niet ge interesseerd in seks ik moet er praktisch om vragen en telkens de move maken, zij doet dat helemaal niet, hooguit even een kus en een knuffel en ik hou van jou… Als ik dan over die jongens begin met wie ze apt zegt ze dat ik me geen zorgen moet maken omdat ze van me houdt. Maar als ik dan wat wil kijken op d’r telefoon mag ik het niet opzoeken alsof ze iets wil verbergen… ze wordt soms ook boos om bepaalde dingen zoals haar gezondheid ( iedereen helpt) maar ze wil dat niemand zich er mee bemoeid, gebeurt dat wel lijkt ze net een kind van 8soms zelfs huilen uit het niets, als ze d’r zin niet krijgt is ze boos praat ze niet etc,, en vaak heel vaak kinderlijk gedragen, waarvan ik meerdere keren heb gezegd ook doe even normaal je bent 26… Er is dus een heel scala aan dingen aan de hand, ze zegt dat ik haar weer uit de put heb getrokken ze zag het allemaal niet meer zitten maar dankzij mij zegt ze dat ze weer hoop heeft, ze wil dolgraag kinderen ook zoiets maar een baby vast houden doet ze dan weer niet. Ze is bang dat ze het verkeerd pakt,, al met al krijg ik zeker de laatste tijd meer en meer het gevoel dat ze me gebruikt om een huis te kopen, haar eigen plekje zonder bemoeienis van anderen etc, ik heb altijd gespaard dus ja een en een is twee toch, ik voel niet dat ze ze echt verliefd is op me, en ik ben dat voor mijn gevoel ook niet echt meer op haar ze vraagt vaak wat ben je stil enzo, ik denk dat ze al iets vermoed ook,
    we komen elk weekend samen dan slaapt ze bij mij (bij haar slapen we niet) dus ze heeft ook redelijk wat spullen hier staan bij mij, ik helemaal niks bij haar. Maar ik zit week na week met mezelf in gevecht moet ik de relatie stoppen? Of doorgaan? Het is een lieve meid maar er is zoveel omheen wat me doet twijfelen. Als het aan m’n ouders lag had ik nooit wat met d’r begonnen. Kennissen twijfelen.
    En ik heb geen gerust gevoel over m’n relatie met haar.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je moet inderdaad eens heel goed nadenken….

[quote]ze wordt soms ook boos om bepaalde dingen zoals haar gezondheid ( iedereen helpt) maar ze wil dat niemand zich er mee bemoeid, gebeurt dat wel lijkt ze net een kind van 8soms zelfs huilen uit het niets, als ze d’r zin niet krijgt is ze boos praat ze niet etc,, en vaak heel vaak kinderlijk gedragen, waarvan ik meerdere keren heb gezegd ook doe even normaal je bent 26…[/quote]
    Je gaf in het begin al aan:
    [quote]Zij is zwak begaafd en heeft een hoop ellende mee gemaakt [/quote]

en dan zeg jij: doe even normaal je bent 26?

Als iemand zwak begaafd is, betekend dat ook dat het verstandelijk vermogen minder is. En ja dan zal ze vaker als een kind op dingen reageren. Als je daar niet mee om kunt gaan, is het niet goed om een dergelijk relatie voort te zetten. Niet voor jou, maar vooral ook niet voor haar.
    Je ontwikkeld controledrang en jaloezie. En daar begrijpt ze waarschijnlijk niks van…

Reageren
    Anoniem

Een heel verhaal. Je geeft het zelf al aan dat je het een kans wilde geven, klinkt anders dan dat je het helemaal zag zitten.
    Het kan best een prima meid zijn met een rugzakje maar die ook anders in elkaar zit en voor zo iemand kan het lastig zijn om aan dingen te werken.
    Met zo iemand zou je misschien vriendschappelijk kunnen omgaan maar een relatie zal lastig zijn. Als een relatie vanaf het begin al niks is wordt het ook niks, is mijn ervaring. Lijkt me ook niet verstandig om het uit medelijden te doen. Meestal is het toch soort zoekt soort, je zoekt iemand die een beetje bij je past. Hoeft niet zozeer hetzelfde niveau van opleiding te zijn maar qua denkniveau wel een beetje gelijk zit.

Reageren
    Anoniem

Hoi ben ik weer, ik weet niet presies hoe ik het haar zou moeten vertellen dat ik geen verdere relatie zie zitten met haar, ze doet alles om controle over mij te houden dat is meer dan duidelijk, ze wilde de zomervakantie al boeken etc, maar ze intimideerd ook, zelf heb ze dat waarschijnlijk niet eens door. Zo is ze mijn ouders de hele tijd aan het afkraken, ze kunnen dit niet goed en dat niet goed, en dan bij mij zul je dat niet zien hoor vrouwtje regelt het wel… Daarnaast slaat ze ook, onlangs in de winkel zelfs ze zag schoenen die ze niet paste en ik zij je hebt mischien te grote voeten en zonder een woord te zeggen ineens pats! Keihard.. Dat was gewoon als grapje bedoelt zo zij ik het ook, en ook om simpelen dingen slaat ze. Het is me duidelijk dat ze controle over mij wil houden. Maar zoals zij doet daar kan ik niet mee leven. Het doet me pijn dat ik de relatie moet stoppen, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet vertellen, haar familie zal er of kapot van zijn of ze snappen het wel. Het zijn aardige mensen. Maar ben er als de dood voor om het te vertellen en hoe?
    Mischien bel ik mijn psycholoog ook weer op eens praten met hem, (hyperventilatie gehad)
    Ik vindt dit heel pijnlijk waarschijnlijk is het meer medeleven dan liefde maar ik weet het verschil niet goed te voelen…

Reageren
Reageer op: Twijfel over relatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.