Zoeken Vraag het forum

Vriendin twijfelt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb nu iets langer dan een halfjaar verkering met mijn vriendin. Ik ben 19 en zij is 15.

We zijn echt gek op elkaar, maar afgelopen maand hebben we wat minder aandacht aan elkaar besteed dan de maanden daarvoor (drukte, school, ik ging op vakantie etc). We hebben elkaar veel minder gezien/gesproken dan normaal. Nu twijfelt mijn vriendin of ze nog wel verder wil. Ze heeft het gevoel dat het tussen ons heel lang stand kan houden en daarom twijfelt ze of ze zich wel al voor zo’n lange periode wil binden. We hebben het erover gehad om uit elkaar te gaan zodat zij echt kan bedenken wat ze wil. De liefde is niet over, het is ook niet zo dat zij behoefte heeft aan andere jongens. Het gaat er om dat ze zich misschien te jong voelt voor zo’n vaste en serieuze relatie en dat veroorzaakt twijfels.

Ik zou graag advies willen krijgen met wat ik met deze situatie moet doen.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Gezien haar leeftijd is het niet zo vreemd. Ze is in principe te jong voor een vaste en serieuze relatie. Jullie leeftijdsverschil speelt hierin een belangrijke rol. Omdat jij toch 4 jaar ouder bent, kijk jij er waarschijnlijk toch iets anders aan om een vaste serieuze relatie te hebben. Geef haar de ruimte die ze nodig heeft om daarover na te denken. Daarnaast kan een een relatie, omdat ze nog minderjarig is ook nog voor andere problemen zorgen.

Reageren
Reageer op: Vriendin twijfelt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.