- Claudia30 juni 2026 om 09:45
Ik slik al jaren de pil en vaak ook meerdere maanden door. Nu kreeg ik op een gegeven moment een bloeding na het masturberen. Het gekke was dat dit uitwendig was met een vibrator en meer niet. Eerst was het de volgende ochtend zodra ik rechtop stond, maar ook als ik overdag masturbeerde gelijk als ik overeind kwam. Dacht aan een doorbraakbloeding dus een stopweek genomen. Daarna was het ook weer over.
Nu ben ik 4 maanden geleden gestopt met de pil vanwege andere vaginale klachten (onverklaarbare gevoeligheid en jeuk). Best wel harde seks gehad van de week en een dag later mezelf uitwendig bevredigd alleen nu ontstond daarna dus weer die bloeding. De dag erna opnieuw zelfde verhaal. Ik wordt er zo moe van. De bloeding is helderrood en het stroomt echt eventjes dus maar weer snel een inlegkruisje gepakt. Toch stop het dan weer snel.
Waardoor kan dit worden veroorzaakt en hoe kom ik ervan af? Het gebeurt dus niet tijdens de penetratie.
Destijds toen ik andere vaginale klachten had ben ik bij de gynaecoloog terecht gekomen maar die kon uiteindelijk niets vinden. Omdat ik toen dacht dat het een doorbraakbloeding was ivm. pil gebruik het hier verder ook niet over gehad. Dus wil eigenlijk niet weer terug. Mijn libido is eindelijk weer terug en mijn vage klachten lijken weg.