Zoeken Vraag het forum

Penetratie gaat lastig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tante Toos

Ik heb een hele leuke lieve nieuwe vriend. Een andere man zou ik niet willen. Alleen vind ik ons seksleven lastig.
    Hij is goed met zijn handen, de aantrekkingskracht is er sterk en ik kom zodoende wel tot mijn orgasme, alleen penetratie gaat heel moeilijk.
    Hij heeft voor mij zo’n 14 jaar geen seks meer gehad en heeft ook dyspraxie. Het maakt hem onhandig in bed, het lijkt wel alsof hij niet goed weet hoe hij zijn lichaam moet gebruiken. Het heeft meer dan een maand geduurd voordat het lukte mij te penetreren en dat lukt eigenlijk alleen maar in één positie. Missionaris lukt vrijwel niet, lepeltje lepeltje ook niet, doggy soms. Het lukt alleen als hij op zijn knieën zit en ik mijn benen optrek. Maar dan is er nog het volgende probleem: zijn penis is niet zo groot en hij heeft flink overgewicht. Ik denk dat daardoor een deel van zijn penis is ingegraven en dat hij daardoor fysiek ook zoveel moeite heeft met posities en flexibiliteit. Hij moet altijd heel hard zijn best doen en dat waardeer ik, alleen ik vind het ook minder sexy als ik hem niet zie genieten. Het is meestal hijgen en puffen en het eindigt uiteindelijk dat ik bovenop zit, vrijwel het enige standje dat werkt en waardoor hij klaar komt.
    Ik vind dit steeds moeilijker worden, want ik mis het toch wel erg om gepenetreerd te worden. Het gaat steeds niet heel soepel, ik voel amper tot niets van de penetratie en hij lijkt er ook niet van te genieten.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik wil absoluut niet bij hem weg, maar het idee dat de seks zo blijft voelt als een stukje rouw. Ik wil met hem in gesprek, kijken of er opties zijn om ons seksleven te verbeteren. Ik ben anders bang dat de frustratie bij mij oploopt en ik hem uiteindelijk kwets. Dus daarom wil ik graag rustig met hem in gesprek voordat de frustraties oplopen. Ik vind het alleen zo lastig omdat ik hem niet wil kwetsen, hij kan er namelijk ook niets aan doen. Verder weet ik eigenlijk ook niet wat de opties zijn.

Ik zou graag weten hoeveel effect het zou hebben als hij zou afvallen. Op internet lees ik eigenlijk vooral artikelen over dat overgewicht geen probleem hoeft te zijn bij de seks en penislengte niet uitmaakt, maar zo ervaar ik dat niet.
    Zijn er mensen met ervaring of kennis over welke invloed afvallen heeft op het seksleven? Gaan standjes daardoor soepeler en komen er dan wat centimeters bij de penis? Ook heb ik gedacht aan het gebruik van een strapon voor hem, maar het lijkt mij eigenlijk best onprettig voor de man, aangezien hij dan niet veel voelt en het is denk ik ook niet leuk om vervangen te worden. Hebben mensen hier ervaring mee?

Het is een lastig onderwerp en ik hoop echt tips te krijgen om hier uit te komen.

3 reacties
    Reageren
    Alias

Hij moet een flink stuk gaan afvallen, dan word hij een compleet ander mens. Op het schaambeen zit inderdaad een vet kussentje dus het kan zeker verschil maken bij vet verlies.

Reageren
    Gerard

Afvallen lijkt mij ook een goed idee, alleen zou ik bij fors overgewicht eerst kijken waardoor hij zo dik geworden is. Natuurlijk te veel en /of verkeerd eten kan een oorzaak zijn, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn. Wist je dat veel stress ook dik maakt? Als iemand te maken heeft met chronische stress, zoals bij (C)PTSS, dan wordt er te vaak en te veel cortisol aangemaakt en dat zorgt er voor dat vet zich gaat ophopen, vooral rond de buik. Je snapt dat alleen een dieet volgen niet gaat helpen, wat er eventueel af gaat, zit er zo weer aan.
    Het is een beetje een gok, maar het zou ook nog kunnen dat (C)PTSS meespeelt in de dyspraxie door het te versterken.

Reageren
    Peter (huisarts)

Overgewicht geeft hormonale veranderingen en kan zelfs tot ziektes leiden zoals suikerziekte en hoge bloeddruk (het metabool syndroom). Overgewicht en het metabool syndroom verlagen het testosterongehalte, wat direct invloed heeft op het libido en het vermogen om een erectie te krijgen.
    Nou is gewicht niet een twee drie te veranderen , maar wat let je om (ook) te kiezen voor je eigen behoeftes en daarvoor hulpmiddelen aan te schaffen. Ik neem aan dat hij je ook graag ziet genieten!

Reageren
Reageer op: Penetratie gaat lastig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.