- Ano9 december 2021 om 19:31
Hey dokter,
Ik heb een vraag dus ik heb nu seks gehad met mijn vriend en ik ben ook niet aan de pil en we hebben het ook zonder condoom gedaan. Toen hij in mij was heeft hij elk om de 5min zen penis aggeveegt voor zekerheid, dan is hij direckt klaargekomen maar niet in mijn vagina ik was op hem hij is vroeg uit mijn vagina gekomen dan is hij klaargekomen maar op zijn buik. Er is geen voorvocht of sperma in mij gekomen ik heb het dan snel gaan wassen. Hij is zeker dat hij niet in vagina is gekomen en ik ben ook zeker dat hij niet gekomen is, zou ik morningafterpil nemen nu is te laat voor en als ik ze morgen inneem is het dan ook goed en als ik ze niet neem is er dan risico voor zwangerschap??
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 december 2021 om 19:37Ik kan natuurlijk niet weten wat er wel of niet is geweest. Dus voor alle zekerheid toch maar een MAP nemen. Als je ze morgen neemt is dat nog op tijd genoeg. Ik raad jullie wel aan om dat zo niet meer te doen. Gebruik een condoom
ReagerenAno9 december 2021 om 19:55En als ik de map morgen inneem is er dzn risico voor zwangerschap ofniet?
ReagerenJohn (moderator)
9 december 2021 om 20:10In principe niet.
ReagerenAno9 december 2021 om 20:13En als ik het niet inneem we zijn zeker dat er geen sperma in mijn vagina gekomen is, is er dan ook risico want ik zit nu in mijn vruchtbaarheidsperiode
ReagerenJohn (moderator)
9 december 2021 om 20:22Als je daar heel zeker van bent hoef je geen MAP te nemen
Reageren