Zoeken Vraag het forum

De pil 1 dag is perongelijk weg wat moet ik doen????

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hey ik had een vraagje, dus ik ben aan de pil en ik heb gezien dat deze zaterdag en niet is misschien is het perongelijk weg uit de strip dus vraagje is als al nu bv morge seks heb met mijn vriend maar met condoom en ik pak vrijdag de pil en zaterdag niet omdat er niet is en zondag gwn verder innemen is er dan kans op zwangerschap??

We doen het altijd veilig en ik gebruik al de pil 5 weken, nog vraagje kunnen we het ook zonder condoom doen ben aan de pil voorbeeld kunnen we morgen zonder condoom doen al ik morge de oil inneem en zaterdag niet en zondag trg wel is er dan risico of moetten we tog condoom gebruiken???

17 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je kunt niet zomaar een dag overslaan. gewoon doorgaan en iedere dag de pil nemen. Dat betekend dan wel dat je een dag eerder aan de stopweek begint. De pil is ervoor bedoeld om niet zwanger te raken. Als je de pil goed gebruikt en er geen vergeet of overslaat, raak je niet zwanger

Reageren
    Anoniem

Ik weet het dat ik niet zomaar kan overslaan maar probleem is 1 pil zaterdag dat ik moet innemen is niet in de strip het is uitgevallen denk ik en wat moet ik doen kan ik overslaan of wat moet ik doen?? En als ik seks heb doen we het altijd veilig met condoom zaterdag kan ik niet innemen omdat het er niet inzit maar de rest van de dagen zit er wel in, als ik nu morge seks heb met condoom en ik pak de pil van vrijdag en zaterdag biet en zondag en de rest van de dagen in er is tog dan geen risico tog of wel??? Want zaterdag zit er niet in is uitgevallen van de strip wat moet ik doen moet il dan die van zondag innemn voor zaterdag en zondag van die maandag en 1 dag vroeger in stopweek beginnen dan??

Reageren
    John (moderator)

Welke pil gebruik je?

Reageren
    Anoniem

microgynon 30 gebruik ik

Reageren
    Anoniem

ik heb vandaag seks gehad zonder condoom maar er voor deden we het altijd met condoom en vandaag was het zonder en ben al 5 week aan de pil hij is niet klaargekomen in mijn. En voor hij inteekte heeft hij zijn penis afgeveegt, is er dan risico voor zwangerschap??

Reageren
    John (moderator)

“moet il dan die van zondag innemn voor zaterdag en zondag van die maandag en 1 dag vroeger in stopweek beginnen ”

Dat is dus wat je zou moeten doen. Alle pillen in de strip zijn namelijk hetzelfde. Het naakt dus niet uit of je een pil van een andere dag neemt

Reageren
    Anoniem

ok ik ga gwn die van de nieuwe strip zaterdag innemen en volgend maand 1 dag vroeger beginnen met stopweek. En ik ben tog veilig he ik gesbruik de pil al 5weken en je bent pas na 4 weken veilig voor zwangerschap, ik heb vandaag seks gehad zonder condoom de pil had ik al ingenimen voor seks is niet klaargekomen er is tog dan geen risico voor zwangerchap tog???

Reageren
    John (moderator)

als je de pil goed gebruikt, raak je niet zwanger

Reageren
    John (moderator)

je bent gewoon beschermd

Reageren
    Anoniem

Als ik ze nu deze maand goed gebruikt en volgend maand 1 dag vroeger aan stopweek begint kan dat?

Reageren
    Anoniem

dus ik heb seks gehad zonder condoom en ben aan de pil ik gebruik ze goed kan tog geen risico zijn voor zwangerschap tog…??

Reageren
    Anoniem
    John (moderator)

Ja dat kan

Reageren
    John (moderator)

“Als ik ze nu deze maand goed gebruikt en volgend maand 1 dag vroeger aan stopweek begint kan dat?” hier bedoelde ik dus: ja dan kan

Reageren
Reageer op: De pil 1 dag is perongelijk weg wat moet ik doen????
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.