- Anna11 maart 2018 om 11:48
Hey
Ik slik de pil nu 2weken. Ik en mijn.vriend hebben vorige week voor het eerst seks gehad maar ik had in de eerste week de pil een paar dagen niet op het juiste tijdstip genomen. Wel steeds binnen de 12 uur. De dag na de seks heb ik de morning after pil genomen om toch zeker te zijn. Afgelopen woensdag hebben we het terug gedaan en er was veel voorvocht. Nu ben ik bang dat ik zawanger ben. We hebben het wel steeds met een condoom gedaan.IK ben mezelf echt gek aan het maken want ik ben echt bang.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 12:35Als je toch een condoom gebruikt, dan raak je toch niet zwanger. En al helemaal niet als je ook nog de pil gebruikt. Totaal geen reden om de MAP te gebruiken.
Omdat je nu de MAP hebt gebruikt, ben je dus niet meer de pil beschermd tot na de volgende stopweek.
ReagerenAnna11 maart 2018 om 13:11Dus omda ik dan woensdag voorspel heb gehad. Is er dus kans dat ik toch zwanger kan worden door dat het 7dagen niet veilig is
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 13:27je kunt niet zwanger raken. Maar dat heb ik je al verteld…
Je bent niet meer beschermd door de pil omdat je de MAP hebt genomen. Wel de strip verder afmaken.  En ga de pil op vaste tijden nemen
ReagerenAnna11 maart 2018 om 13:46Ik bedoel na de Map omdat je dan onveilig bent. Er is toen voorvocht in de buurt van mijn vagina gekomen is er dan toch een risico
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 13:50Daar raak je niet zwanger van
ReagerenAnna11 maart 2018 om 13:52Ok super bedankt
Reageren