- Anoniem7 november 2017 om 12:56
Hallo,
Ik slik sinds 5 jaar de pil.
Nu ben ik zondagavond mijn pil vergeten. Deze pil zat in de tweede week van mijn strip. Nu was het te laat om deze pil alsnog in te nemen met mijn pil van de maandag. Ik slik liever geen 2 pillen tegelijk, omdat ik hierdoor al meerdere malen heb moeten overgeven. Nu heb ik maandag seks gehad met mijn vriend zonder condoom, aangezien ik niet door had dat ik de pil was vergeten. Hij is niet klaargekomen. Maandagavond heb ik mijn pil gewoon weer ingenomen. Is er toch een kans op zwangerschap? En moeten we nu 7 dagen met condoom vrijen of ben ik gewoon nog beschermd? Dit staat niet duidelijk in de bijsluiter, vandaar dat ik het hier vraag.
Alvast bedankt!
12 reactiesReagerenAnoniem7 november 2017 om 13:02Kleine toevoeging: Ik ben deze pil in de tweede week van mijn tweede strip vergeten. Ik slikte mijn pil dus door na de eerste strip. Is er dan ook kans op zwangerschap of was ik gewoon beschermd?
ReagerenJohn (moderator)
7 november 2017 om 14:06Als je een pil vergeet in de tweede week is dat verder geen probleem. Je hoeft geen verdere acties te ondernemen.
ReagerenAnoniem10 november 2017 om 08:10Nu ben ik met zo stom geweest om woensdag weer de pil te vergeten (normaal ga ik goed om met de pil..) en dit zou het begin moeten zijn van de 3e week van de strip. Nu heb ik gister toch 2 pillen tegelijk ingenomen ‘s avonds. Dus van de woensdag bij de donderdag. Wat moet ik nu doen? Ben ik nog beschermd of moet ik vanaf nu condooms gaan gebruiken en voor hoe lang?
ReagerenJohn (moderator)
10 november 2017 om 09:10Om beschermd te blijven, moet je ZONDER stopweek doorgaan met de nieuwe strip als deze strip klaar is.
ReagerenAlias14 november 2017 om 18:05Ik neem al 3 jaar de pil en mijn eerste week ben ik begonnen op vrijdag en heb mijn
Reageren
Pil altijd precies op tijd genomen maar ik ben mijn pil vergeten vrijdag en
HEb dan zaterdag morgen seks gehad en heb dan zaterdag zelf nog de pil gepakt van vrijdag en dan op de tijdstip dat ik de pil van zaterdag moest nemen gedaan. Ik vroeg me af of dat ik nog beschermd ben tegen zwangerschap want als ik zo goed kijk naar mijn strip ben ik mijn die pil van vrijdag vergeten in week 2John (moderator)
14 november 2017 om 18:12Als het in week 2 is, dan is het verder geen probleem.
ReagerenAlias14 november 2017 om 18:13Dus als het in de 8ste dag is van week 2 is het niet erg
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2017 om 18:15Nee, dan kan dat geen kwaad.
ReagerenAno15 november 2017 om 17:53is dat erg als ik mijn pil de eerste dag van week 2 ben vergeten en heb nog seks gehad
ReagerenJohn (moderator)
15 november 2017 om 18:13Nee, dat kan verder geen kwaad, als je vanaf nu maar geen pil meer vergeet.
ReagerenAno15 november 2017 om 19:39Is dat dan normaal dat ik wat buik pijn heb omdat ik 2 pillen heb genomen
ReagerenJohn (moderator)
15 november 2017 om 19:51Dat zou ook kunnen komen door het vergeten van de pil.Het zou kunnen dat je een doorbraakbloeding krijgt, als de buikpijn niet ergens anders vandaan komt
Reageren