- Mich22 maart 2022 om 08:26
Beste,
Ik ben mijn pil vergeten in te nemen op zondag (de laatste dag van week 2). Ik heb dit pas maandagavond ontdekt wnnr ik de volgende pil wou innemen. Ik hen dus maandagavond 2 pilletjes ingenomen. En die avond heb ik onveilige seks gehad met men vriend.
Ik slik al jaren de pil (vanaf men 16j en ik ben nu 29j), altijd netjes ingenomen en zelden een pilletje vergeten.
Ik vraag me nu af wat ik in dit geval moet doen? Ik vind zowel in de bijsluiter als online verschillende opties:
– pilstrip afmaken en stoppen bij de stopweek?
– ineens stopweek inlassen?
– stopweek overslaan?Dankjewel voor de hulp!
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 maart 2022 om 15:13Omdat het toch op het randje van week 2-3 was, zou ik adviseren om de pil minimaal 7 dagen zonder stopweek door te slikken
ReagerenMich22 maart 2022 om 15:51Bedankt voor u reactie.
Even ter verduidelijking, ik maak dus mijn pilstrip af en dan stopweek inlassen?
Of ineens doorslikken?
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2022 om 15:54Ik schreef:
zou ik adviseren om de pil minimaal 7 dagen zonder stopweek door te slikken
Dus: geen stopweek houden maar gelijk doorslikken
ReagerenMich22 maart 2022 om 20:48Bedankt!
Op deze manier blijf ik wel beschermd toch?
Is het nodig om deze dagen extra een condoom te gebruiken?
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2022 om 21:24Je blijft zo gewoon beschermd
ReagerenMich29 maart 2022 om 09:49Beste,
Zoals u gezegd hebt, ben ik men pil aan het doorslikken. Elke dag op hetzelfde uur.
Echter heb ik nu heel veel last van een opgeblazen gevoel en af en toe buikkrampen. Zijn dit klachten van het doornemen van de pil? Of kunnen dit zwangerschapsymptomen zijn? Ik ben een beetje ongerust.
Alvast bedankt voor de info.
ReagerenJohn (moderator)
29 maart 2022 om 19:26Dat zou heel goed van het doorslikken kunnen zijn. Mogelijk komt er dan een doorbraakbloeding.
Reageren