Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mich

Beste,

Ik ben mijn pil vergeten in te nemen op zondag (de laatste dag van week 2). Ik heb dit pas maandagavond ontdekt wnnr ik de volgende pil wou innemen. Ik hen dus maandagavond 2 pilletjes ingenomen. En die avond heb ik onveilige seks gehad met men vriend.

Ik slik al jaren de pil (vanaf men 16j en ik ben nu 29j), altijd netjes ingenomen en zelden een pilletje vergeten.

Ik vraag me nu af wat ik in dit geval moet doen? Ik vind zowel in de bijsluiter als online verschillende opties:
    – pilstrip afmaken en stoppen bij de stopweek?
    – ineens stopweek inlassen?
    – stopweek overslaan?

Dankjewel voor de hulp!

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Omdat het toch op het randje van week 2-3 was, zou ik adviseren om de pil minimaal 7 dagen zonder stopweek door te slikken

Reageren
    Mich

Bedankt voor u reactie.

Even ter verduidelijking, ik maak dus mijn pilstrip af en dan stopweek inlassen?

Of ineens doorslikken?

Reageren
    John (moderator)

Ik schreef:

zou ik adviseren om de pil minimaal 7 dagen zonder stopweek door te slikken

Dus: geen stopweek houden maar gelijk doorslikken

Reageren
    Mich

Bedankt!

Op deze manier blijf ik wel beschermd toch?

Is het nodig om deze dagen extra een condoom te gebruiken?

Reageren
    John (moderator)

Je blijft zo gewoon beschermd

Reageren
    Mich

Beste,

Zoals u gezegd hebt, ben ik men pil aan het doorslikken. Elke dag op hetzelfde uur.

Echter heb ik nu heel veel last van een opgeblazen gevoel en af en toe buikkrampen. Zijn dit klachten van het doornemen van de pil? Of kunnen dit zwangerschapsymptomen zijn? Ik ben een beetje ongerust.

Alvast bedankt voor de info.

Reageren
    John (moderator)

Dat zou heel goed van het doorslikken kunnen zijn. Mogelijk komt er dan een doorbraakbloeding.

Reageren
Reageer op: Pil vergeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.