Zoeken Vraag het forum

pil vergeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik slik de pil altijd trouw, maar afgelopen zaterdag ben ik hem een keertje vergeten. Ik was afgelopen donderdag weer begonnen aan een nieuwe strip dus deze vergeten pil zat in de eerste pilweek. toen ik de volgende dag merkte dat ik hem was vergeten, heb ik hem alsnog ingenomen(en dus twee pillen tegelijk geslikt) ,maar wel al meer dan een dag te laat dus. Ik had in de week daarvoor(stopweek) op maandag verder onbeschermde seks gehad, omdat ik dacht beschermd te zijn door de pil. Is er nu nog een grote kans dat ik zwanger ben?

Alvast bedankt!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er is een kans op zwangerschap.

Lees ook:
    http://www.anticonceptie-online.nl/help.htm

Reageren
    Senna

Hoi ik maak me zorgen

Vorige week zondag ben ik gestopt met de pil een stopweek dus nou moest ik afgelope zondag weer beginnen maar kwam maandag 20 uur later erachter dat ik um vergeten was heb die alsnog ingenomen en die van maanddag op de normale tijd zoals ik um altijd pak . Ik heb in de stopweek geen sex gehad heb ik kans op zwangerschap als ik in de eerste week wel sex ga hebben?

Reageren
    John (moderator)

Ja, want je bent pas weer beschermd als je de pilo 7 dagen achtereenvolgens hebt geslikt.

Reageren
    Senna

Oke dankje , nog een vraagje

als ik in de stopweek geen sex gehad heb en ik ben 1 pil vergeten heb ik dan npg kans op zwangerschap?

Reageren
    John (moderator)

Je bent pas weer beschermd als je de pil na de stopweek  7 dagen achtereenvolgens hebt geslikt. Als je geen seks hebt gehad in de stopweek kun je niet zwanger raken

Reageren
Reageer op: pil vergeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.