Zoeken Vraag het forum

Meer testosteron als vrouw

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Potje86

Ik ben een lesbische vrouw van 31 jaar. Ondanks dat ik blij ben met mijn vrouwenlichaam (ik ben geen transgender namelijk) zou ik er toch graag mannelijker uit willen zien. Ik voel me dan ook een beetje tussen man en vrouw in. Zijn er medicijnen of voedingssupplementen die ik kan nemen die mijn testosteron verhogen waardoor ik er mannelijker uit ga zien en me, hormonaal gezien, ook meer zo ga voelen?

3 reacties
    Reageren
    Maze

Als je testoteron gaat nemen ga je er inderdaad mannelijker uitzien. Voedingssuplementen om de testoteron te verhogen werken bijna niet. Wel zijn er medicijnen maar dit moet je eerst bespreken met je huisarts want spelen met hormonen zonder medische kennis kan gevaarlijk zijn

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet zo eenvoudig, maar ook niet onmogelijk Ik zou aanraden om dat in eerste instantie met je huisarts te bespreken. Er zit wel iets tegenstrijdigs in je bericht:
    “toch graag mannelijker uit willen zien. Ik voel me dan ook een beetje tussen man en vrouw in” en “dat ik blij ben met mijn vrouwenlichaam (ik ben geen transgender namelijk)”. Dan ben je dus eigenlijk niet zo blij met je vrouwenlichaam, want je wil er mannelijker uitzien.

Reageren
    Catootje

Denk dat je het beter kan zoeken in de juiste voeding en voldoende lichaamsbeweging/sporten, lekker trainen, zonder te overdrijven.
    In elk geval goed om te beseffen dat we allemaal onze mannelijke kant en vrouwelijke kant hebben, de ene vrouw is wat vrouwelijke, de andere misschien iets mannelijker maar sleutelen aan jezelf is meestal niet zo verstandig. Het zit hem ook niet alleen in uiterlijkheden. In gezelschap met een vrouw heb ik de neiging me wat mannelijker te voelen, bij een man weer vrouwelijker.

Reageren
Reageer op: Meer testosteron als vrouw
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.