Zoeken Vraag het forum

Ik maak teveel mannelijk hormoon aan

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ciela

Hallo, ik heb een paar dagen geleden te horen gekregen van mijn dokter dat, volgens een hormoontest die ik een maand geleden heb gedaan in het ziekenhuis, een bepaald hormoon een vreemd reageerde op de vloeistof die ze toen via een infuus in me ‘pompten’. De arts zei dat het lijkt alsof ik meer mannelijk hormoon aanmaak dan dat normaal is. Ik heb echt geen flauw idee wat ze hiermee bedoelen (ik zie er niet mannelijk uit ofzo). Ze willen daarom ook dat ik terug kom zodat ze opnieuw weer diezelfde hormoontest kunnen doen. Maar wat houdt dit in voor mij? Ben ik nu minder vrouwelijk dan de meesten? Ik ben 16 jaar oud en ik ben nu heel erg door de war.

4 reacties
    Reageren
    Gus

Hoi Ciela,
    Ik denk dat ze met het mannelijk hormoon TESTOSTERON bedoelden.
    Dat hormoon heeft ieder meisje ! ! ! Misschien heb jij iets meer dan andere meisjes, maar als je er geen last van hebt (lage stem, veel gezichtshaar etc.) zou ik er niets aan doen (testosteron bij een meisje zorgt ervoor dat je wel veel zin in seks hebt).
    Ik hoop dat ik je een beetje gerustgesteld heb.
    Groetjes, Gus

Reageren
    John (moderator)

Beste Ciela

Wat was de reden voor de hormoontest en het infuus?

Reageren
    Ciela

De reden was om te testen of ik een probleem had met mijn bijnierschors dacht ik. Omdat ik last had van gele afscheiding en buikpijn. Nu is er wel ontdekt dat ik een paar cysten heb in mijn eileiders. Maar ik weet niet of dat wat met elkaar te maken heeft.

Reageren
    John (moderator)

De cysten, de afscheiding en de buikpijn kunnen met elkaar te maken hebben.

Voor je verhoogt testosteron zie ik niet meteen een verband.
    Zolang je er niet echt klachten van hebt, zoals eerder door Gus beschreven zal dat verder geen probleem zijn.

Reageren
Reageer op: Ik maak teveel mannelijk hormoon aan
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.