- Ciela5 juli 2013 om 14:29
Hallo, ik heb een paar dagen geleden te horen gekregen van mijn dokter dat, volgens een hormoontest die ik een maand geleden heb gedaan in het ziekenhuis, een bepaald hormoon een vreemd reageerde op de vloeistof die ze toen via een infuus in me ‘pompten’. De arts zei dat het lijkt alsof ik meer mannelijk hormoon aanmaak dan dat normaal is. Ik heb echt geen flauw idee wat ze hiermee bedoelen (ik zie er niet mannelijk uit ofzo). Ze willen daarom ook dat ik terug kom zodat ze opnieuw weer diezelfde hormoontest kunnen doen. Maar wat houdt dit in voor mij? Ben ik nu minder vrouwelijk dan de meesten? Ik ben 16 jaar oud en ik ben nu heel erg door de war.
4 reactiesReagerenGus5 juli 2013 om 16:06Hoi Ciela,
Reageren
Ik denk dat ze met het mannelijk hormoon TESTOSTERON bedoelden.
Dat hormoon heeft ieder meisje ! ! ! Misschien heb jij iets meer dan andere meisjes, maar als je er geen last van hebt (lage stem, veel gezichtshaar etc.) zou ik er niets aan doen (testosteron bij een meisje zorgt ervoor dat je wel veel zin in seks hebt).
Ik hoop dat ik je een beetje gerustgesteld heb.
Groetjes, GusJohn (moderator)
5 juli 2013 om 19:36Ciela6 juli 2013 om 10:07De reden was om te testen of ik een probleem had met mijn bijnierschors dacht ik. Omdat ik last had van gele afscheiding en buikpijn. Nu is er wel ontdekt dat ik een paar cysten heb in mijn eileiders. Maar ik weet niet of dat wat met elkaar te maken heeft.
ReagerenJohn (moderator)
6 juli 2013 om 17:38De cysten, de afscheiding en de buikpijn kunnen met elkaar te maken hebben.
Voor je verhoogt testosteron zie ik niet meteen een verband.
Reageren
Zolang je er niet echt klachten van hebt, zoals eerder door Gus beschreven zal dat verder geen probleem zijn.