- ashley31 januari 2017 om 21:15
hey,
ik ben dus ongeveer een week geleden ontmaagd door mijn vriend, alleen er is een probleem…
we waren best wel dronken en zijn daardoor een condoom vergeten, en hij is in me klaargekomen, nu slik ik wel de pil maar ik vergeet hem vaak maar ik slik hem wel dan de volgende dag dubbel dan..
en nu heb ik dus ook een klein beetje bloedverlies, erge afscheiding en erge last van misselijkheid, buikpijn en rugpijn (normaal heb ik hier nooit last van)
de vraag is dus zou ik zwanger kunnen zijn??
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 januari 2017 om 22:03Je kunt na 1 week geen zwangerschapssymptomen hebben.
Het bloedverlies kan door vergeten pillen komen, maar zou ook een innestelingsbloeding kunnen zijn. 2-2,5 week na de seks kun je en zwangerschapstest doen
Ik zou je wel willen aanraden om zorgvuldiger met de pil om te gaan. Anders vraag je erom om zwanger te raken
Reagerenashley31 januari 2017 om 22:21oh, bedankt
ik had op internet gelezen dat je wel vroege symptomen kan hebben maar dat dat verschilt per persoon stond er
wat houd een innestelingsbloeding precies in?
ReagerenJohn (moderator)
31 januari 2017 om 22:27Als je seks hebt en een eisprong, dan kan er een eicel bevrucht worden. Maar dan ben je nog niet zwanger..Een bevruchte eicel heeft er 6-9 dagen voor nodig om vervolgens via de eileider naar de baarmoeder te gaan. Daar nestelt de eicel zich in het baarmoederslijmvlies. Dan begint pas de zwangerschap en hierna kunnen dan ook pas zwangerschapsverschijnselen optreden. Â Tijdens de innesteling kan er een bloeding optreden van het baarmoederslijmvlies. Dat is de innestelingsbloeding.
Soms kan de innesteling ook een dag eerder plaats vinden. 5 dagen na de bevruchting.
Reageren