Zoeken Vraag het forum

mogelijk zwanger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik zit met een probleem en ik kom er niet meer uit.

Ik ben al meer dan 10 jaar aan de pil, en neem hem altijd netjes in, met soms midden in de strip wel eens een pik vergeten (denk hier aan 3 keer op jaarbasis) maar verder niets bijzonders. Ik heb al 3 jaar een vaste relatie, maar zijn nog niet bezig om zwanger te raken.
    Nou is er voor het eerst iets mis gegaan.

Ik heb van donderdag 28 april t/m 4 mei netjes mijn stopweek ingelast, met de ontrekkingsbloeding op de zondag begonnen. Ik had dus 5 mei moeten beginnen met de pil. Ik kwam er 4 mei achter dat ik geen strip meer had, vergist, en kon dus voor donderdag geen nieuwe strip meer regelen. Resultaat, 5 dagen te laat begonnen met de pil. Dit was dus maandag 9 mei. Zo naïef als ik ben, hebben we in dat weekend onveilige seks gehad. Ongeveer een week later kreeg ik last van mijn borsten en tepels, kreeg ik een vaginale infectie en ontzettend last van maagzuur. Toen dit een week aanhield heb ik de dokter gebeld eb ben ik langs gegaan. Samen gekeken en de mogelijkheid van zwangerschap meegerekend, moest ik stoppen met de pil, was ook aan de champix ivm stoppen met roken, die ook gestopt en niets foliumzuur starten. 2 weken later testen. Ik heb dit uiteraard eerder gedaan haha, kon niet wachten, maar bleef negatief. Op vrijdag 27e wel onttrekkingsbloeding gehad van 2,5 dag. Deze was ook anders dan normaal. Ik had nu alleen bloeding overdag, s avonds niets. Zondag alleen een beetje in se ochtend en dat was het. Ook was hij gemixt van helder rood , bruin en slijm. Terwijl tijdens mijn normale stopweek is het altijd bruin. Afgelopen maandag weer de dokter gebeld, en die gaf aan dat ik nog een week later moest testen. Wanneer deze ook weer negatief is, weer starten met de pil. Dit is dus aankomende maandag. Ik heb ondertussen meer last van klachten, borsten die zeer doen en zwaar aanvoelen. Vlagen misselijkheid, soms het idee te moeten overgeven, maar hoeft dan net niet. Elke dag last van maagzuur, kan bijna geen koolzuurhoudende drankjes drinken. Verder pijn in mn onderbuik, menstruatie pijntjes en het wordt niet minder.
    Nou heb ik afgelopen woensdag getest, weer negatief.

Ik heb dus geen idee wat ik moet doen. Door vloeiing geen idee wat mijn startpunt zou moeten zijn en wanneer ik dus ongesteld zou kunnen worden.
    Ik heb gelezen over de bijwerkingen van ontpillen, maar geldt dat dan ook bij 5 dagen te laat innemen en daarna 2 weken toch geslikt te hebben?
    Of ben ik toch zwanger maar duurt het lang voordat ik positief test?
    Hebben jullie misschien tips of ervaringen?

Ik word gek van de onzekerheid en daardoor gek van mezelf..

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk…….
    Het “gerommel” met de pil kan wel een oorzaak zijn alsmede het stoppen met de champix. Je huisarts had eigenlijk een bloedtest moten doen..

Je kunt in principe gewoon starten met de pil, maar moet er dan wel rekening mee houden dat deze de eerste 14 dagen niet betrouwbaar is.

Reageren
    Anoniem

Dank je wel voor je reactie.
    Ik denk dat als ik deze maandag nog steeds negatief ben wel vraag om een bloedtest, dan weet ik het tenminste zeker. Ik wacht ook af met de pil tot de eerste menstruatie is geweest. Volgens mij moet dat ook dacht ik ergens gelezen te hebben…

Reageren
Reageer op: mogelijk zwanger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.