- X25 december 2016 om 10:42
Hallo, ik las ergens dat diarree de werking van de pil kon beïnvloeden maar nu is mijn vraag: wat verstaat men onder diarree. Want ik neem aan dat de pil niet na 1 x diarree helemaal onveilig is, zit btw in laatste week van pil
Mvg
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 december 2016 om 10:47Diarree heeft invloed op de pil, wanneer je dat hebt binnen 4 uur nadat je de pil hebt ingenomen of meerdere dagen achter elkaar uitsluitend diarree hebt. Met diarree wordt verstaan: water dunne ontlasting of ontlasting die zo dun is als vla.
ReagerenLies11 maart 2017 om 15:29Hey ik heb een vraagje woensdag door stress 1x diarree gehad. Niet waterachtig maar gewoon. Gisteren sex gehad en week 1van de strip. We zijn begonnen zonder condoom maar dacht er na een paar minuten aan en dan hebben we toch co doom gebruikt. Kan ik zwanger zijn?
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2017 om 15:57Als de diarree niet binnen 4 uur is, na het innemen van de pil maakt dat verder niets uit.
ReagerenLies11 maart 2017 om 16:02het was na 2 uur al. ”
Maar ik had een goede tatie
en liep er zo zenuwachtig
voor. Las dat yet
dan nog niet uit
de maag is dus ookgeen kwaad kon?
ReagerenLies11 maart 2017 om 16:02Lies11 maart 2017 om 16:03het was na 2 uur al. ”
Maar ik had een r
presentatie
en liep er zo zenuwachtig
voor. Las dat het
dan nog niet uit
de maag is dus ookgeen kwaad kon?
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2017 om 16:13Als het binnen 4 uur na het innemen is, maakt het wel wat uit. je had dus een nieuwe pil moeten nemen. De volgende keer toch maar eens even de bijsluiter lezen. Maar omdat jullie en condoom hebben gebruikt, zal het geen probleem zijn. Je moet er voor alle zekerheid wel rekening mee houden, dat de pil de eerste 7 dagen erna niet betrouwbaar is.
ReagerenLies11 maart 2017 om 16:17Dat is het probleem hij is begonnen zonder condoom. Een paar minuten. Kan dus voorvocht in mij
Reageren
Zijn?het was wel niet echt waterig de diarree en 2 dagen na die diarree? Wat nu?John (moderator)
11 maart 2017 om 16:47Het maakt niet uit dat jet 2 dagen na de diarree was. Het gaat erom dat je een pil in week 1 van de strip bent vergeten cq binnen 4 uur diarree hebt gehad.
In voorvocht zitten in principe geen levende spermacellen. Als je er onzeker over bent kun je een Morning After Pil nemen. Je moet er dan wel rekening mee houden, dat de pil niet meer betrouwbaar is tot NA de volgende stopweek.
ReagerenAnoniem11 maart 2017 om 17:10oke dan bel ik maandag eens naar huisarts. De diarree wasnoet
waterig
of zoals je in een bericht al zei als vla dusogenlijk kan dit geen kwaad
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2017 om 17:13Als je tot maandag wacht hoef je niets meer te ondernemen, want dan is het te laat. Als je er nog aan wilt doen dan moet je dat nou doen en niet nog eens gaan wachten.
Als je ontlasting niet zo dun was als vla of waterig, dan was het geen diarree.
Reageren