Zoeken Vraag het forum

Diarree en pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik had net voordat ik de pil slikte diarree. Ik heb dus direct na de diarree de pil geslikt, maar ik vraag mij af of de pil dan wel goed in je lichaam wordt opgenomen als je vlak daarvoor nog diarree hebt gehad?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is geen probleem. Diarree heeft alleen maar invloed op e pil als dat binnen 4 uur NA inname van de pil is

Reageren
    Anoniem

Okee, dus als ik vlak voor het slikken van de pil diarree heb gehad wordt de pil dus wel gewoon in mijn lichaam opgenomen?

Reageren
    Anoniem

En alleen binnen 4 uur van het slikken van de pil kan het zijn dat de pil niet helemaal goed in mijn lichaam is opgenomen en moet ik een extra pil slikken?

Reageren
    Anoniem

Als in, ik hoef me nu niet zorgen te maken dat pil niet goed werkt, omdat het slikken van de pil gelijk na het hebben van diarree was? (kort samengevat)

Reageren
    John (moderator)

Diarree is alleen van invloed op dempilmalsmdat binnen 4 uur NA het nemen van de pil.
    Je hoeft dus geen extra pil te nemen

Reageren
Reageer op: Diarree en pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.